Η Ξάνθη τιμά φέτος τα 106 χρόνια από την ενσωμάτωσή της στον εθνικό κορμό, μετά από αιώνες Οθωμανικής κυριαρχίας και χρόνια σκληρής βουλγαρικής κατοχής. Στις 4 Οκτωβρίου 1919, η 9η ελληνική μεραρχία εισήλθε πανηγυρικά στην πόλη, χαρίζοντας ελευθερία στους κατοίκους της Θράκης.
Η επέτειος αποτελεί μέρα μνήμης, τιμής και αναστοχασμού, τιμώντας τις θυσίες των προγόνων μας και υπενθυμίζοντας την ευθύνη για τη διατήρηση της ελευθερίας και της ειρηνικής συνύπαρξης.
Πρόγραμμα εκδηλώσεων
Παρασκευή 3 Οκτωβρίου
-
10:00 – Ομιλίες στα σχολεία για την επέτειο
-
11:00 – Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο
-
12:00 – Συμβολική πορεία «Στα βήματα της Απελευθέρωσης»
-
12:30 – Μουσική εκδήλωση με τη Μπάντα του Δ΄ Σώματος Στρατού
-
18:30 – Υποδοχή Ι. Εικόνας Παναγίας Αρχαγγελιώτισσας
-
19:00 – Εσπερινός στον Ι.Ν. Του Θεού Σοφίας
Σάββατο 4 Οκτωβρίου
-
08:00 – Τελετή έπαρσης της Ελληνικής Σημαίας, Κεντρική Πλατεία
-
09:00-10:00 – Θούριοι και εμβατήρια από τη Φιλαρμονική του Δήμου
-
10:15 – Άφιξη εκπροσώπου της Κυβέρνησης
-
10:30 – Πανηγυρικές Κωδωνοκρουσίες & επίσημη δοξολογία στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Τιμίου Προδρόμου
-
11:00 – Δεξίωση στο Δημαρχείο
-
11:45 – Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο
-
12:15 – Στρατιωτική και μαθητική παρέλαση με συμμετοχή πολιτιστικών και εθελοντικών οργανώσεων
-
18:00 – Τελετή υποστολής σημαίας, Κεντρική Πλατεία
-
20:30 – Συναυλία της Φιλαρμονικής Εταιρίας Αγίου Ματθαίου Κέρκυρας και της Φιλαρμονικής του Δήμου (Κεντρική Πλατεία, με εναλλακτική το Δημοτικό Αμφιθέατρο σε περίπτωση κακοκαιρίας)
Η Δημοτική Αρχή, οι στρατιωτικές και θρησκευτικές αρχές, καθώς και πλήθος τοπικών φορέων και πολιτών θα συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις τιμής και γιορτής, ενισχύοντας τη μνήμη και την περηφάνια για την ελεύθερη Ξάνθη







