Οι Ελληνικές Αλυσίδες Καφέ Κατακτούν τον Κόσμο: Ο Freddo… αλά Ελληνικά Επελαύνει Διεθνώς

Ελληνικές αλυσίδες καφέ, ξεκινώντας από την περιφέρεια και την Αθήνα, επεκτείνονται δυναμικά σε διεθνείς αγορές, εξάγοντας την «κουλτούρα» του freddo και του espresso και αξιοποιώντας το μοντέλο του franchise. Αυτή η διεθνής επέλαση λαμβάνει χώρα ακόμα και σε περιόδους αυξανόμενων τιμών καφέ, αποδεικνύοντας την παγκόσμια απήχηση του ελληνικού καφέ.

 

Πρωτοπόροι της Παγκόσμιας Αγοράς

 

Αρκετές ελληνικές αλυσίδες έχουν αναδειχθεί σε σημαντικούς παίκτες στην παγκόσμια αγορά:

  • Mikel Coffee Company: Με αφετηρία τη Λάρισα το 2008, η Mikel διαθέτει πλέον πάνω από 350 καταστήματα σε 17 χώρες, από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Αυστραλία. Από τις αρχές του 2025, η εταιρεία έχει εισέλθει και στην αγορά της Ινδίας, ξεκινώντας από το Δελχί.
  • Coffee Island: Ξεκινώντας από την Πάτρα, η Coffee Island έχει εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές αλυσίδες specialty coffee. Με 426 καταστήματα στην Ελλάδα και πάνω από 60 σημεία στο εξωτερικό (όπως Κύπρος, Λονδίνο, Ελβετία, Ρουμανία, Ισπανία, Καναδάς, Αίγυπτος, Ντουμπάι, Βουλγαρία, Χονγκ-Κονγκ, Γαλλία, Ινδία), εκτείνεται σε τέσσερις ηπείρους. Έχει ήδη ανοίξει δύο καταστήματα στην Ινδία, με σχέδια για 20 καταστήματα έως το 2026 και συνολικά 250 εντός της δεκαετίας. Το μοντέλο της, που συνδυάζει καφεκοπτείο και take-away, έχει προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον.
  • Coffee Berry: Με έδρα την Αθήνα, η Coffee Berry έχει επενδύσει σε ένα πιο σύγχρονο, lifestyle χαρακτήρα. Διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα με 129 καταστήματα και δραστηριοποιείται στο εξωτερικό με 83 καταστήματα στην Κύπρο, 6 στην Αίγυπτο, καθώς και από ένα καφέ στη Σαουδική Αραβία, τη Γερμανία και το Μαρόκο. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για περαιτέρω επέκταση, μεταξύ άλλων και στις ΗΠΑ.
  • Coffee Lab: Εκπρόσωπος του «τρίτου κύματος καφέ», η Coffee Lab ξεκίνησε στην Ελλάδα το 2009 και αναπτύσσει δίκτυο franchise από το 2015. Με πάνω από 135 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, έχει επεκταθεί σε ευρωπαϊκές αγορές (Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρος, Βουλγαρία, Γερμανία), αλλά και στην Αίγυπτο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Σχεδιάζει επίσης επέκταση στην αμερικανική αγορά μέσω συνεργασίας με επενδυτικό όμιλο.
  • Carpo: Αν και δεν είναι παραδοσιακή αλυσίδα καφετεριών, η Carpo αποτελεί ένα premium brand που συνδυάζει καφέδες μοναδικής ποιότητας με ξηρούς καρπούς και σοκολάτες υψηλών προδιαγραφών. Με flagship παρουσία στο Λονδίνο (Piccadilly, Knightsbridge, Hans Crescent) από το 2013 και πρόσφατο άνοιγμα στο Dubai Mall, η Carpo επεκτείνεται σε Κουβέιτ, Κατάρ, Σαουδική Αραβία και Μπαχρέιν μέσω στρατηγικής συμφωνίας με τον κολοσσό Americana Group.

Η επιτυχία των ελληνικών αλυσίδων καφέ στο εξωτερικό αναδεικνύει την εξαγωγική δυναμική της Ελλάδας όχι μόνο σε παραδοσιακά προϊόντα, αλλά και σε νέους τομείς, με τον καφέ να αποτελεί πλέον ένα σημαντικό ελληνικό «προϊόν» διεθνούς αναγνώρισης.


 

Πηγή: «Αλυσίδες καφέ: Η διεθνής επέλαση του freddo… αλά ελληνικά | Business Daily», Ελένη Γαβριήλ, 16 Ιουλίου 2025.

Facebook
Twitter
Email