Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε την ίδρυση οκτώ νέων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) που θα λειτουργήσουν την περίοδο 2025-2026. Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της πρόσβασης μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Νέα Σχολεία και Δομές
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα νέα σχολεία καλύπτουν διάφορες περιοχές της Ελλάδας και διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης:
- Ειδικά Δημοτικά Σχολεία: Νέστου (Καβάλας), Χαλανδρίου (Β’ Αθήνας), Αλίμου (Δ’ Αθήνας), Μονολόφου (Δυτικής Θεσσαλονίκης).
- Ειδικά Νηπιαγωγεία: Αλίμου (Δ’ Αθήνας), Αλμυρού (Μαγνησίας).
- Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.): Καρπενησίου (Ευρυτανίας), Κω (Δωδεκανήσου).
Επιπλέον, ιδρύονται δύο νέοι τομείς (Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος) στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ανατολικής Μάνης και Άμφισσας, καθώς και έξι νέες ειδικότητες σε διάφορα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. της χώρας, όπως η Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής και ο Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού.
Ενισχυμένη Υποστήριξη και Προσωπικό
Τα Ειδικά Σχολεία παρέχουν εξειδικευμένο προσωπικό, όπως εκπαιδευτικούς ειδικής εκπαίδευσης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές και φυσικοθεραπευτές, για την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτής της ενίσχυσης, το Υπουργείο έχει ιδρύσει 3.448 Τμήματα Ένταξης σε όλες τις περιφέρειες, με ιδιαίτερη έμφαση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Επιπλέον, συστάθηκαν 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για 3.000 σχολεία, καθώς και 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ.
Μελλοντικά Σχέδια
Ανάμεσα στα σχέδια του Υπουργείου είναι η εφαρμογή ενός προγράμματος για τη μετακίνηση μαθητών σε Ειδικά Σχολεία με ηλεκτρικά σχολικά λεωφορεία.
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε: «Επιβεβαιώνουμε εμπράκτως τη δέσμευσή μας για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς και φραγμούς στην πρόσβαση στη γνώση». Υπογράμμισε τη δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι «κάνουμε πολλά και ουσιαστικά βήματα για ένα σχολείο που δεν αποκλείει κανέναν».