Στον εισαγγελέα Νάξου ο Ιάσονας Αποστολόπουλος – Αντιπαράθεση με τον Δήμο Αμοργού για την «ψημένη ρακή» και την Παλαιστίνη
Σε μετωπική σύγκρουση με τη δημοτική αρχή Αμοργού βρίσκεται ο ακτιβιστής Ιάσονας Αποστολόπουλος, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να παραπέμψει ανάρτησή του στον εισαγγελέα Νάξου, κάνοντας λόγο για «διατάραξη κοινής ειρήνης» κατά τη διάρκεια του πανηγυριού της «ψημένης ρακής» στις 26 Ιουλίου στα Κατάπολα.
Το επεισόδιο ξέσπασε όταν ομάδα ατόμων φώναξε συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης («Λευτεριά στην Παλαιστίνη»), με τον τραγουδιστή της εκδήλωσης να απαντά «Λευτεριά στην Κύπρο». Η αντιπαράθεση οξύνθηκε και η γιορτή διακόπηκε οριστικά, αφήνοντας πίσω της έντονη πολιτική και κοινωνική συζήτηση για τα όρια της διαμαρτυρίας σε δημόσιες εκδηλώσεις.
Ένταση στο πανηγύρι της Αμοργού: Διακόπηκε λόγω συνθημάτων υπέρ Παλαιστίνης
Στην απόφασή του, το δημοτικό συμβούλιο –υπό τον δήμαρχο Λευτέρη Καραΐσκο– υποστηρίζει ότι η παρέμβαση δεν ήταν αυθόρμητη αλλά οργανωμένη, χωρίς άδεια χρήσης δημόσιου χώρου, προκαλώντας «ζημία στη φήμη του νησιού» εν μέσω τουριστικής περιόδου. Ο δήμος εξουσιοδότησε τον δήμαρχο να καταθέσει την ανάρτηση του Αποστολόπουλου και άλλα στοιχεία στην εισαγγελία και να παραστεί ως πολιτική αγωγή υπέρ της κατηγορίας.
ΒΛΕΠΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΥΓΕΙΑ
Ιάσονας Αποστολόπουλος: «Η Αμοργός δεν θα γίνει πεδίο φίμωσης»
Ο Ιάσονας Αποστολόπουλος βρέθηκε στο στόχαστρο του Δήμου Αμοργού, ο οποίος ζητά ποινική δίωξη για την παρέμβασή του υπέρ της Παλαιστίνης σε πανηγύρι. Ο ίδιος τονίζει ότι η δράση ήταν ειρηνική, με στόχο την αλληλεγγύη και την ευαισθητοποίηση για την κατάσταση στη Γάζα, και όχι η διατάραξη της ειρήνης.
«Οι αντίπαλοί μας δεν είναι οι κάτοικοι της Αμοργού, αλλά όσοι συνεργάζονται με το γενοκτονικό καθεστώς», τονίζει, προσθέτοντας ότι η Παλαιστίνη «ενοχλεί γιατί συμβολίζει τη διαχρονική αντίσταση ενάντια στην αδικία». Καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «η Αμοργός δεν θα γίνει πεδίο φίμωσης και οι φωνές μας δεν ποινικοποιούνται», ενώ η υπεράσπιση της Παλαιστίνης θα συνεχιστεί σε κάθε ευκαιρία.
Ο Ιάσονας Αποστολόπουλος, γνωστός για τις επιχειρήσεις διάσωσης προσφύγων και τη δημόσια κριτική του στην ελληνική μεταναστευτική πολιτική, απαντά με σφοδρούς τόνους. Κατηγορεί τη δημοτική αρχή ότι «στοχοποιεί εργαζομένους και επισκέπτες» για να επιβάλει «καθαρόαιμο τουρισμό και ξεπούλημα του νησιού», ενώ υποστηρίζει ότι «η πραγματική διατάραξη της ειρήνης είναι η γενοκτονία στη Γάζα, όχι τα πανό και τα συνθήματα». Κάνει επίσης λόγο για «απρόκλητη επίθεση σε διαδηλωτές που κρατούσαν παλαιστινιακή σημαία».
Ο Χ. Μπαλτατζή στηρίζει τον Ιάσονα Αποστολόπουλο
Το αφήγημα του Ιάσονα Αποστολόπουλου και των ομοφρόνων του υποστηρίζεται από τον γνωστό φιλοπροξενικό Εγκάθετο Χουσεΐν Μπαλτατζή!
Η δημόσια στήριξη του Ιάσονα Αποστολόπουλου από έναν εγκάθετο, όπως ο Χουσεΐν Μπαλτατζή από τη Θράκη, έχει πολλαπλή σημασία.
- Καταρχάς, ενισχύει τη νομιμοποίηση του αφηγήματος του Αποστολόπουλου σε ένα ευρύτερο κοινωνικό και πολιτικό πεδίο, καθώς η στήριξη προέρχεται από έναν παράγοντα που θεωρείται προσκείμενος σε συγκεκριμένες πολιτικές ή εθνοτοπικές δομές.
- Επιπλέον, η συμμετοχή προσώπων με διασυνδέσεις στη Θράκη δίνει στο μήνυμα διάσταση «διαπεριφερειακής αλληλεγγύης», μετατρέποντας την τοπική αντιπαράθεση στην Αμοργό σε ένα υπόδειγμα πανελλαδικής ή ακόμη και διεθνούς συνάφειας του ακτιβισμού για την Παλαιστίνη.
- Τέλος, η στήριξη αυτή δείχνει πώς δίκτυα εγκαθιστάμενων ή παρακρατικών παραγόντων μπορούν να αξιοποιηθούν για την ενίσχυση πολιτικών αφηγήσεων, εντείνοντας το κύρος και την εμβέλεια μιας διαμαρτυρίας που σε διαφορετική περίπτωση θα παρέμενε περιορισμένη σε συγκεκριμένους χώρους περιορισμένης απήχησης. Ανάλογες εφαρμογές έχουμε και σε εκδηλώσεις του τουρκικού παρακράτους στην Θράκη.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ
Η υπόθεση έχει πλέον περάσει στα χέρια της Εισαγγελίας Νάξου, η οποία θα κρίνει αν θα ασκηθεί ποινική δίωξη. Το περιστατικό ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το πού τελειώνει η ελευθερία της έκφρασης και πού αρχίζει η «διατάραξη κοινής ειρήνης» – ειδικά όταν το ζήτημα αφορά διεθνείς συγκρούσεις που διχάζουν και την ελληνική κοινή γνώμη.
Το περιστατικό στην Αμοργό δεν είναι απλώς ένα τοπικό επεισόδιο, αλλά δείχνει πώς η πολιτική αντιπαράθεση μπορεί να εισβάλει ακόμη και σε χώρους που υποτίθεται ότι είναι αφιερωμένοι στην παράδοση και την κοινωνική συνοχή· όταν το πανηγύρι γίνεται βήμα για συνθήματα και ο Δήμος απαντά με εισαγγελείς, αποκαλύπτεται πόσο εύθραυστη είναι η ισορροπία ανάμεσα στην ελευθερία της έκφρασης και στον σεβασμό των συλλογικών εθίμων, εγείροντας το ερώτημα αν η τοπική κοινωνία προστατεύεται ή τελικά διχάζεται από τέτοιες αντιδράσεις.