Çiftçilere ve hayvancılara ödemeler başladı – Önümüzdeki günlerin takvimi

Çarşamba öğle saatlerinden itibaren, 15 Ekim itibarıyla 2022–2024 dönemine ait organik tarım ve arıcılık programları kapsamında hak sahiplerine ödemeler yapılmaya başlandı. Ödemelerin 17 Ekim Cuma gününe kadar tamamlanması planlanıyor.

Ardından 2024 yılına ait kalan ödemeler yapılacak. Bu kapsamda yeniden dağıtım desteği, GİANG, Şarap ve Arıcılık programları yer alıyor.

Önümüzdeki hafta içinde, taşkınlar nedeniyle ekim yapılamayan tarlalar için 12 milyon avro, yem desteği için ise 63 milyon avroya kadar ödeme yapılması öngörülüyor.

Önümüzdeki on gün içinde, çiçek hastalığı ve veba nedeniyle hayvanlarını kaybeden yetiştiricilere tazminat ödemeleri gerçekleştirilecek.

Kasım ayında, mevcut yıl için temel desteğin yüzde 70’i oranında (600 milyon avro) ön ödeme yapılması planlanıyor. Ayrıca tarımsal mazot için özel tüketim vergisinin (ÖTV) iadesi ve don zararları nedeniyle ELGA tarafından yapılacak tazminatlar da bu dönemde ödenecek.

Aynı dönemde, “Daniel” fırtınasının neden olduğu tarımsal zararların telafisi amacıyla 80 milyon avroluk bitkisel sermaye yeniden yapılandırma ödemeleri yapılması bekleniyor.

Avrupa Dolandırıcılıkla Mücadele Ofisi (OLAF) ile İçişleri Teftiş Kurulu ve Mali Polis’in OPEKEPE kayıtlarında yürüttüğü denetimler devam ediyor.

Parlamento’da, sürülerini kaybeden hayvancılar için vergi ve sigorta yükümlülüklerinin askıya alınmasına, ayrıca belediye harçları ve borçlarının ertelenmesine ilişkin düzenleme oylanıyor. Elektrik borcu bulunan çiftçiler için DEİH’te (ΔΕΗ) 120 taksit düzenlemesinin yeniden yürürlüğe girmesi de değerlendiriliyor.

Kaynak: ERTnews