ΟΠΕΚΕΠΕ: Η επιχείρηση «Θερισμός» του ελληνικού FBI ξερίζωσε και τρίτο κύκλωμα με απάτες 2,5 εκατ. ευρώ

Μέσα σε διάστημα μόλις δέκα ημερών, οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος (ελληνικό FBI) κατάφεραν να εξαρθρώσουν και τρίτο μεγάλο κύκλωμα παράνομων επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ. Η εκτεταμένη αστυνομική επιχείρηση, που έφερε την κωδική ονομασία «Θερισμός», οδήγησε μέχρι στιγμής στη σύλληψη 14 ατόμων σε Δυτική Μακεδονία και Αιτωλοακαρνανία, ενώ στη συνολική δικογραφία περιλαμβάνονται 39 κατηγορούμενοι, στην πλειονότητά τους αγρότες.

Η επιχείρηση εκδηλώθηκε με απόλυτη μυστικότητα τις πρώτες πρωινές ώρες στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης και στο Αγρίνιο. Στον Άγιο Δημήτριο συνελήφθησαν 13 άτομα, ανάμεσα στα οποία και ένας μεγαλοπαραγωγός της περιοχής, ο οποίος φέρεται να είχε κομβικό ρόλο, καθώς συγκέντρωνε πληροφορίες και εντόπιζε τα πρόσωπα που θα συμμετείχαν στην απάτη. Παράλληλα, στο Αγρίνιο συνελήφθη ο διαχειριστής ενός Κέντρου Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ), ο οποίος αποτελούσε τον άμεσο συνεργό του κυκλώματος. Ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος εντόπιζε «ορφανά» και ανενεργά ΑΦΜ από οικόπεδα και χωράφια, τα οποία στη συνέχεια οι υπάλληλοι του ΚΥΔ μίσθωναν εικονικά, διοχετεύοντας τη μερίδα του λέοντος των χρημάτων στην οργάνωση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της προανάκρισης, η μέθοδος που ακολουθούσαν οι εμπλεκόμενοι ήταν πανομοιότυπη με εκείνη των κυκλωμάτων που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα στη Βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη. Εντόπιζαν αδήλωτες εκτάσεις —δηλώνοντας μάλιστα ακόμη και οικόπεδα κοντά στα ορυχεία της ΔΕΗ ή συγγενικά τους πρόσωπα εν αγνοία τους— προέβαιναν σε ψευδείς αιτήσεις και εισέπρατταν παράνομες εθνικές και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.

Το παράνομο οικονομικό όφελος από τη συγκεκριμένη δράση εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν εντοπιστεί και φορολογικές παραβάσεις. Οι έρευνες του ελληνικού FBI συνεχίζονται και επικεντρώνονται στην περίοδο 2019-2024, προκειμένου να διαπιστωθεί η τυχόν ύπαρξη και άλλων διασυνδεδεμένων κυκλωμάτων.

Οι 13 συλληφθέντες κρατούνται και ανακρίνονται στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, όπου αναμένεται να μεταφερθεί και ο συλληφθείς από την Αστυνομική Διεύθυνση Ακαρνανίας. Αύριο, Πέμπτη, οι κατηγορούμενοι θα οδηγηθούν μαζί με τη δικογραφία στον Εισαγγελέα Κοζάνης, ο οποίος στη συνέχεια θα παραπέμψει την υπόθεση στην Αθήνα, καθώς την τελική δικαστική ευθύνη των χειρισμών έχει η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

  • Πηγή: Αστυνομικό Ρεπορτάζ / ertnews.gr Επιμέλεια: Newsroom RodopiPress

  • Σχόλιο Συντάκτη: Το νέο «ξήλωμα» εγκληματικής οργάνωσης επιβεβαιώνει αυτό που ο αγροτικός κόσμος φωνάζει εδώ και χρόνια: ότι εκατομμύρια ευρώ από τις ευρωπαϊκές ενισχύσεις δεν έφταναν ποτέ στο χωράφι, αλλά κατέληγαν σε τσέπες επιτήδειων μέσω της ψηφιακής χειραγώγησης των δηλώσεων του ΟΣΔΕ. Η παρέμβαση της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας δείχνει επιτέλους μια διάθεση για κάθαρση, ωστόσο το γεγονός ότι οι κομπίνες αυτές κρατούσαν επί μία πενταετία (2019-2024) εκθέτει ανεπανόρθωτα τους εσωτερικούς μηχανισμούς ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ και των αρμόδιων υπουργείων. Η Θράκη, μια περιοχή με κατ’ εξοχήν αγροτική οικονομία, πλήττεται διπλά από τέτοια φαινόμενα, καθώς η αφαίμαξη των κοινοτικών πόρων στερεί πολύτιμα κεφάλαια από τους πραγματικούς παραγωγούς της περιφέρειας, οι οποίοι παλεύουν να επιβιώσουν στο χωράφι. Η εξάρθρωση των κυκλωμάτων είναι το πρώτο βήμα· το δεύτερο και σημαντικότερο είναι η πλήρης αναδιοργάνωση του συστήματος κατανομής, ώστε να σταματήσει η ασυδοσία των «επιτήδειων» με τα «ορφανά» ΑΦΜ.