“Δίκη Τσινάρ”: Γιατί “έφαγαν πόρτα” οι Αμπντουρραχίμογλου-Χαϊρρουλάχ από την ΕΛ.ΑΣ. στην Ξάνθη;

Ξάνθη: Το σόου των φιλοπροξενικών με ακτιβιστικά έγγραφα στη δίκη για το Τσινάρ -“Επιστράτευσαν” κάρτες της Ευρωπαϊκής Ελεύθερης Συμμαχίας (EFA) ως VIP Pass οι Φιλοπροξενικοί Εγκάθετοι Χαιρούλα Περβίν και Κερέμ Αμπντουραχίμογλου

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Μια άκρως αποκαλυπτική, όσο και κωμικοτραγική σκηνή εκτυλίχθηκε στην είσοδο του δικαστηρίου κατά την πρόσφατη δίκη για τα θλιβερά επεισόδια στο Τέμενος του Πλάτανου (Τσινάρ) στην Ξάνθη.

Πρωταγωνιστές του επεισοδίου ήταν τα γνωστά στελέχη του προξενικού μηχανισμού, η κ. Περβίν Χαϊρουλλάχ (ΠΕΚΕΜ) και ο κ. Κερέμ Αμπντουρραχίμογλου (παράνομη ΤΕΞ), οι οποίοι βρέθηκαν μπροστά στην πόρτα της δικαστικής αίθουσας και διαπίστωσαν, προς μεγάλη τους έκπληξη, πως οι άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας εφαρμόζουν τον νόμο και δεν συγκινούνται από πολιτικές διακηρύξεις ή “έξωθεν”εντολές.

Μπροστά στο απόλυτο θεσμικό αδιέξοδο και στην αδυναμία τους να εισέλθουν ανεξέλεγκτα στον χώρο, οι δύο Εγκάθετοι επιστράτευσαν το «βαρύ» τους χαρτί: την κάρτα μέλους της Ευρωπαϊκής Ελεύθερης Συμμαχίας (European Free Alliance – EFA).

Αρχικά, δημιουργήθηκε εντύπωση πως οι δύο φιλοπροξενικοί πίστεψαν ειλικρινά ότι η άνευ βαρύτητος για τους Ελληνικούς Θεσμούς ακτιβιστική τους ταυτότητα λειτουργεί και ως κάποιου είδους «VIP pass» ή ασυλία για τις αίθουσες της ελληνικής Δικαιοσύνης. Σε δεύτερο χρόνο, έγινε αντιληπτό ότι οι Εγκάθετοι προσποιούνται άλλους ρόλους από αυτούς που πραγματικά έχουν προκειμένου να ξεγελάσουν (ατελέσφορα) τις Αρχές.

Το γεγονός αυτό αναδεικνύει μια απολαυστική ειρωνεία. Άνθρωποι που κατά καιρούς επενδύουν συστηματικά και πολιτικά σε εθνικιστικά αφηγήματα «άλλης γεωγραφίας», υποδυόμενοι τους εκπροσώπους ξένων συμφερόντων στη Θράκη, όταν στριμώχνονται θεσμικά και έρχονται αντιμέτωποι με το κράτος δικαίου, θυμούνται ξαφνικά και επικαλούνται με πάθος την ευρωπαϊκή τους ιδιότητα.

Και να το πούμε κι αυτό. Τουλάχιστον είναι θετικό ότι, έστω και στην πόρτα του δικαστηρίου, αποδέχονται επιτέλους την ιδιότητά τους ως Ευρωπαίοι Έλληνες πολίτες και όχι ως πολιτικοί εκπρόσωποι της Ανατολής. Πρόοδος είναι κι αυτή, έστω με κάρτα εισόδου.

Σχόλιο Συντάκτη

Οι κ.κ. Κερέμ Αμπντουραχίμογλου και Περβίν Χαϊρρουλάχ συχνά αδικούν οι ίδιοι τον εαυτό τους. Παρότι συγκαταλέγονται στους πλέον καταρτισμένους και έμπειρους εκπροσώπους της —έστω φιλοπροξενικής— μειονοτικής διανόησης, με γνώσεις, διεθνείς παραστάσεις και σαφώς ευρύτερο γνωστικό υπόβαθρο από πολλούς άλλους παράγοντες του χώρου, επιλέγουν να αναλώνονται σε έναν κύκλο μικροπαραγόντων και αντιπαραθέσεων χαμηλού επιπέδου.

Η κ. Χαϊρρουλάχ θα μπορούσε να αξιοποιήσει την ΠΕΚΕΜ ως ένα ανοιχτό βήμα ενημέρωσης για την εκδοτική της δραστηριότητα, τις εκδόσεις της και την πολιτική ή κοινωνική σκέψη που παράγεται μέσα από αυτές. Αντίστοιχα, ο κ. Αμπντουραχίμογλου θα μπορούσε, με αφορμή ακόμη και το πρόσφατο βιβλίο του, να συμβάλει σε έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο για ζητήματα μειονοτικής πολιτικής, αφήνοντας πίσω αφηγήματα που έχουν εξαντλήσει τη δυναμική τους, όπως αυτό της παρανόμως λειτουργούσας ΤΕΞ.

Αντί όμως να επενδύουν στο πεδίο των ιδεών, του διαλόγου και της παραγωγής πολιτικού λόγου, επιμένουν να αποτελούν μέρος ενός θιάσου που αναπαράγει έναν συνδυασμό εθνικιστικού και παραθρησκευτικού φολκλόρ. Και αυτό τελικά δεν ζημιώνει μόνο τους ίδιους, αλλά και την ποιότητα του δημόσιου διαλόγου μέσα στη μειονότητα.

EFA: Ο Κερέμ Αμπντουραχίμογλου εξελέγη εκπρόσωπος της “τουρκικής μειονότητας Δυτ. Θράκης”

  • Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα RodopiPress