Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής: 121 σταθμοί ψηφιακής υγείας στη Βόρεια Ελλάδα

Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής: Ψηφιακό «Οχυρό» Υγείας στη Βόρεια Ελλάδα με 121 Σταθμούς και 1.100 Συστήματα Κατ’ Οίκον Παρακολούθησης

Σε τροχιά πλήρους υλοποίησης εισέρχεται μια από τις πιο κρίσιμες και κοινωνικά αναγκαίες ψηφιακές υποδομές της χώρας.

Στην ενημερωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάστηκε η απτή πρόοδος του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ), ενός εμβληματικού έργου των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με ανάδοχο την ένωση εταιρειών NOVA – SPACE HELLAS.

Στην πρώτη αυτή φάση, το έργο ξεδιπλώνεται δυναμικά εκεί όπου οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες δημιουργούν τις μεγαλύτερες ανισότητες: στην 3η και 4η Υγειονομική Περιφέρεια (Μακεδονίας και Θράκης), καθώς και στην 7η (Κρήτης). Ήδη, στην «καρδιά» της ελληνικής περιφέρειας αναπτύσσονται 121 Σταθμοί Τηλεϊατρικής Ιατρού-Ασθενούς, 12 Σταθμοί Ιατρού-Συμβούλου και 1.100 Συστήματα Κατ’ Οίκον Παρακολούθησης, προσφέροντας άμεση πρόσβαση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες τηλεσυμβουλευτικής, τηλεψυχιατρικής και τηλεπαρακολούθησης.

Το πλάνο της εθνικής επέκτασης του ΕΔΙΤ είναι εντυπωσιακό, καθώς προβλέπει τη δημιουργία 305 νέων Σταθμών Ιατρού-Ασθενούς, 35 Σταθμών Ιατρού-Συμβούλου, 3.000 Συστημάτων Κατ’ Οίκον Παρακολούθησης, 5 Εκπαιδευτικών Κέντρων και 3 Κέντρων Επιχειρησιακής Λειτουργίας σε ολόκληρη την επικράτεια.

Στόχος του δικτύου είναι ο εκμηδενισμός των άσκοπων και δαπανηρών μετακινήσεων των ασθενών προς τα μεγάλα αστικά κέντρα, η αποσυμφόρηση των δημόσιων νοσοκομείων και η ριζική αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Σχόλιο Συντάκτη

Για εμάς που ζούμε και εργαζόμαστε στην περιφέρεια της Βόρειας Ελλάδας και της Θράκης, η ανάπτυξη του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής δεν είναι απλώς ένα «έργο πληροφορικής» ή μια ακόμη παρουσίαση ψηφιακών δεικτών. Είναι ένα ζήτημα βαθιάς κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας. Για πάρα πολλά χρόνια, οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών της Ροδόπης, των ορεινών όγκων και των ακριτικών περιοχών μας ένιωθαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αναγκασμένοι να διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα ή να ξοδεύουν μια περιουσία σε μετακινήσεις προς τα μεγάλα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης, ακόμη και για μια απλή ιατρική γνωμάτευση ή παρακολούθηση.

Το γεγονός ότι η τεχνολογία αιχμής επιστρατεύεται για να φέρει τον εξειδικευμένο γιατρό μέσα στο τοπικό ιατρείο ή ακόμη και στο σπίτι του ηλικιωμένου, του ΑμεΑ ή της νέας μητέρας, αποτελεί τη σπουδαιότερη μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη το ΕΣΥ. Η τηλεϊατρική, ωστόσο, δεν υποκαθιστά τη φυσική παρουσία των γιατρών· αντίθετα, έρχεται να στηρίξει και να θωρακίσει το υπάρχον υγειονομικό προσωπικό της περιφέρειας, προσφέροντάς του κλινική υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο. Το Ταμείο Ανάκαμψης πιάνει τόπο εκεί που η κοινωνία πονάει περισσότερο: στην ανθρώπινη ζωή και την αξιοπρέπεια της υγείας, σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας.

Πηγή: Δελτίο Τύπου (Ημερίδα Θεσσαλονίκης) Επιμέλεια: RodopiPress