Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025, στις 20:30, στον θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο «Φλοίσβος» στην Αλεξανδρούπολη, θα προβληθεί η ταινία ντοκιμαντέρ διάρκειας 67 λεπτών του αείμνηστου Γιάννη Καρυπίδη. Η ταινία, που διακρίθηκε στο 15ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης το 2013, παραμένει σήμερα επίκαιρη για τη Θράκη.
Μέσα από το ντοκιμαντέρ ξεδιπλώνεται η ιστορία του κινήματος κατά της εξόρυξης και μεταλλουργίας χρυσού, με συνεντεύξεις ανθρώπων από τις τοπικές κοινωνίες που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην ενημέρωση, την αφύπνιση και τη δικτύωση των κινημάτων. Η αντίσταση ξεκινά από τη Χαλκιδική, περνά στη Θράκη και το Κιλκίς, ενώνει χριστιανούς και μουσουλμάνους, και επεκτείνεται διεθνώς, φτάνοντας σε Βουλγαρία και Τουρκία. Η ταινία παρουσιάζει όλες τις πτυχές του ζητήματος μέσα από τις καθημερινές δράσεις και συζητήσεις των κινημάτων, από το αρχέγονο δάσος των Σκουριών μέχρι τις γειτονιές και τα σπίτια των συμμετεχόντων.
Παράλληλα, θα προβληθεί και το νέο μουσικό βίντεο του Χρήστου Χατζόπουλου «Ορφέας των Ζωναίων», βασισμένο σε στίχους του επίτιμου Εφόρου Αρχαιοτήτων Διαμαντή Τριαντάφυλλου, εμπνευσμένους από τον αγώνα ενάντια στα χρυσωρυχεία και συνδεδεμένους με τον μυθικό Ορφέα και τις αρχαίες ρίζες της περιοχής.
Η Κ.Λ.Α. σας καλεί να παρακολουθήσετε την τελευταία προβολή της για φέτος στο μαγευτικό περιβάλλον του θερινού «Φλοίσβου».





