Ν. Ανδρουλάκης στα «ΝΕΑ»: «Όχι στο όνομα μιας κοινωνίας που ασφυκτιά από τις ανισότητες»
Με ένα σκληρό άρθρο-παρέμβαση στην εφημερίδα «Τα Νέα», υπό τον τίτλο «Μαζί για την πολιτική αλλαγή», ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, εξαπολύει μετωπική επίθεση κατά της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο κ. Ανδρουλάκης ξεκαθαρίζει ότι η χώρα δεν έχει ανάγκη από μια απλή εναλλαγή προσώπων, αλλά από μια ριζική αλλαγή στην κουλτούρα διακυβέρνησης και στις προτεραιότητες της χώρας, με το ΠΑΣΟΚ σε ρόλο πρωταγωνιστή.
Συνδέοντας άμεσα το κράτος δικαίου με την οικονομική καθημερινότητα των πολιτών, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τονίζει ότι η δημοκρατία και η κοινωνική δικαιοσύνη είναι έννοιες αλληλένδετες. Κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία ότι στα επτά χρόνια διακυβέρνησής της έχει τραυματίσει την αξιοπιστία της πολιτικής μέσω αλλεπάλληλων σκανδάλων, δημιουργώντας στους πολίτες μια βαθιά αίσθηση αδικίας και δυσπιστίας που διαχέεται στην οικονομία και την κοινωνία.
Τα 3 «μέτωπα» των σκανδάλων και η συγκάλυψη
Στο άρθρο του, ο Νίκος Ανδρουλάκης εστιάζει σε τρεις συγκεκριμένες υποθέσεις που, όπως αναφέρει, αποδεικνύουν τη θεσμική εκτροπή:
-
Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ: Επισημαίνει ότι οι δικογραφίες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τις παράνομες αγροτικές επιδοτήσεις αποκάλυψαν ένα «γαλάζιο σύστημα» πελατειακών εξυπηρετήσεων και πολιτικής προστασίας.
-
Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης: Καταγγέλλει πλήρη έλλειψη διαφάνειας στη διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.
-
Οι τηλεφωνικές παρακολουθήσεις: Υπογραμμίζει ότι υπήρξε επικίνδυνη εργαλειοποίηση ακόμη και θεμάτων εθνικής ασφάλειας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει λογοδοσία των υπευθύνων.
Παράλληλα, ο κ. Ανδρουλάκης καταλογίζει στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία κυνική απόπειρα συγκάλυψης μέσω της εργαλειοποίησης της Βουλής, με σκοπό να ορθωθεί ένα «τείχος ατιμωρησίας» γύρω από κυβερνητικά στελέχη. Απορρίπτει δε το κυβερνητικό αφήγημα περί «σταθερότητας», τονίζοντας ότι η πραγματική σταθερότητα χτίζεται μόνο πάνω στην εμπιστοσύνη, τη διαφάνεια και τον έλεγχο της εξουσίας.
Σχόλιο Συντάκτη
Η παρέμβαση του Νίκου Ανδρουλάκη επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει πολιτικά το βαρύ κλίμα που διαμορφώνουν οι πρόσφατες αποκαλύψεις για τη λεηλασία των αγροτικών επιδοτήσεων και τη δράση της «μαφίας του ΟΠΕΚΕΠΕ» —ένα θέμα που αγγίζει άμεσα και με δραματικό τρόπο την περιφέρεια και τους παραγωγούς της Θράκης. Το ΠΑΣΟΚ επιλέγει συνειδητά να μην περιορίσει την κριτική του σε μια στείρα καταγγελία, αλλά να συνδέσει τη θεσμική απαξίωση και τα πλήγματα στο Κράτος Δικαίου με την οικονομική ασφυξία της κοινωνίας, την ακρίβεια και τη φυγή των νέων στο εξωτερικό.
Η ρητορική του «Όχι στο όνομά μας» αποτελεί ένα σαφές προσκλητήριο προς τους απογοητευμένους πολίτες του κέντρου και της προοδευτικής παράταξης, δείχνοντας ότι η Χαριλάου Τρικούπη επιδιώκει να εμφανιστεί ως η μόνη αξιόπιστη, θεσμική και κυβερνητική εναλλακτική λύση απέναντι στη Νέα Δημοκρατία. Το στοίχημα για την αντιπολίτευση, ωστόσο, παραμένει το αν αυτή η δομημένη κριτική μπορεί να μετατραπεί σε ένα πειστικό, εναλλακτικό πρόγραμμα εξουσίας που θα εμπνεύσει μια κοινωνία που πλέον αντιμετωπίζει το πολιτικό σύστημα με καθολική καχυποψία.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του κ. Νίκου Ανδρουλάκη
Άρθρο Ν. Ανδρουλάκη στα «ΝΕΑ»: «Μαζί για την πολιτική αλλαγή»
«Η χώρα χρειάζεται πολιτική αλλαγή με το ΠΑΣΟΚ πρωταγωνιστή. Όχι μια απλή εναλλαγή προσώπων ή μια διαφορετική διαχείριση της ίδιας παρακμής. Αλλά αλλαγή κουλτούρας διακυβέρνησης, αλλαγή προτεραιοτήτων και αλλαγή πορείας για τη χώρα», τονίζει ο Νίκος Ανδρουλάκης σε άρθρο του στην εφημερίδα «Τα Νέα», υπό τον τίτλο: «Μαζί για την πολιτική αλλαγή».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αναφέρει ότι «αυτή η μάχη δεν μπορεί να δοθεί από αυτόκλητους ‘σωτήρες’, ούτε από αναξιόπιστα και ηθικά χρεοκοπημένα συστήματα εξουσίας που αναπαράγουν τις ίδιες παθογένειες», αλλά «μπορεί να δοθεί μόνο μαζί με την κοινωνία». Σημειώνει ότι ο αγώνας για το κράτος δικαίου δεν είναι ιδεολογική πολυτέλεια, αλλά «μάχη για την καθημερινότητα, για τον μισθό, για το κόστος ζωής, για τις ευκαιρίες της νέας γενιάς και για την ποιότητα της δημοκρατίας μας» και «είναι, τελικά, μια μάχη για τη δική μας ζωή».
Επισημαίνει ότι «στη σύγχρονη πολιτική ιστορία της χώρας, η δημοκρατία και η κοινωνική δικαιοσύνη δεν υπήρξαν ποτέ δύο διαφορετικοί δρόμοι», ότι το θεμελιώδες διακύβευμα παρέμενε διαχρονικά το να υπάρχουν όρια στην αυθαιρεσία της εξουσίας», γιατί «χωρίς δημοκρατία και ισχυρό κράτος δικαίου δεν υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη. Και χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη, οι δημοκρατικοί θεσμοί αδειάζουν από περιεχόμενο».
Ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρει ότι στη χώρα μας «επικρατεί μια βαθιά αίσθηση αδικίας και ανισότητας», κάτι που -όπως τονίζει- το βλέπουν οι πολίτες στην καθημερινότητα τους, για να σημειώσει πως «όταν η κοινωνία χάνει την εμπιστοσύνη της στους δημοκρατικούς θεσμούς, τότε η δυσπιστία διαχέεται παντού: στην οικονομία, στην πολιτική». Τονίζει ότι «στα επτά χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αλλεπάλληλα σκάνδαλα και σοβαρά πλήγματα στο κράτος δικαίου έχουν τραυματίσει την αξιοπιστία της πολιτικής στα μάτια της κοινής γνώμης». Αναφέρεται ειδικότερα στον τρόπο διαχείρισης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ευρύτερα των ευρωπαϊκών κονδυλίων «όπου δεν υπάρχει διαφάνεια…», στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ που «οι δικογραφίες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, αναφορικά με τις παράνομες αγροτικές επιδοτήσεις, ανέδειξαν ένα ‘γαλάζιο σύστημα’ πελατειακών εξυπηρετήσεων και πολιτικής προστασίας…», και «στο σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων, όπου έπαιξαν ακόμη και με τα θέματα εθνικής ασφάλειας χωρίς να λογοδοτήσουν ακόμη οι υπεύθυνοι».
Ο κ. Ανδρουλάκης υποστηρίζει ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, «η κοινωνία παρακολουθεί εμβρόντητη μια κυνική απόπειρα συγκάλυψης από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, που δεν διστάζει να εργαλειοποιήσει τη θεσμική λειτουργία της Βουλής, ώστε να ορθώσει τείχος ατιμωρησίας σε κυβερνητικά στελέχη που είχαν εμπλοκή». Υπογραμμίζει ότι «οι θεσμικές εκτροπές επιχειρούνται να παρουσιαστούν από τον Πρωθυπουργό περίπου ως αναγκαίες εκπτώσεις στο όνομα της δήθεν ‘σταθερότητας’», «σαν να πρέπει η κοινωνία να συμβιβαστεί με την απαξίωση των θεσμών, μόνο και μόνο για να μη διαταράσσεται η πολιτική κυριαρχία της Νέας Δημοκρατίας».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφέρει ότι όλα αυτά είναι απαράδεκτα για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος δικαίου και δεν αξίζουν στη χώρα και τους πολίτες, για να τονίσει: «Όχι στο όνομά μας. Όχι στο όνομα μιας κοινωνίας που ασφυκτιά από τις ανισότητες. Όχι στο όνομα των ανθρώπων που βλέπουν τον μισθό τους να τελειώνει πριν περάσει ο μήνας. Όχι στο όνομα της νέας γενιάς που αναγκάζεται να βρει προοπτική στο εξωτερικό. Όχι στο όνομα των πολιτών που ζητούν ασφάλεια, αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη». Προσθέτει ότι «η πραγματική σταθερότητα δεν μπορεί να οικοδομηθεί πάνω στην ατιμωρησία ή την ανοχή απέναντι στην παρακμή» και πως «η αληθινή σταθερότητα χτίζεται μόνο πάνω στην εμπιστοσύνη. Όταν ο πολίτης γνωρίζει ότι η εξουσία ελέγχεται, ότι οι θεσμοί λειτουργούν ανεξάρτητα και ότι κανείς δεν βρίσκεται υπεράνω λογοδοσίας…».
- Πηγή: Εφημερίδα «Τα Νέα» / Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) Επιμέλεια: Συντακτική Ομάδα RodopiPress





