Aπό πότε η πολεοδομική παράβαση είναι πολιτικό θέμα και καταπάτηση των δικαιωμάτων; -Ποιός ενοχλείται από την εφαρμογή της νομιμότητας στην Θράκη;- Τί κρύβεται πίσω από το περιστατικό στον Άρατο;
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Την Πέμπτη 13/2/2025, μετά από καταγγελία στο οικείο Α.Τ. Φιλλύρας για παρουσία ομάδας ατόμων στον αύλειο χώρο του Τεμένους στον Άρατο Ροδόπης (Δήμος Αρριανών), μετέβη επιτόπου περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. και διαπιστώθηκε η παράνομη εκτέλεση δομικών εργασιών (πλακόστρωση αυλής) χωρίς την απαιτούμενη άδεια, στην οποία συμμετείχαν συνολικά πέντε (5) άτομα, ανάμεσά τους και ο κ. Μεχμέτ Αχμέτ, Πρόεδρος της Βακουφικής Επιτροπής Αράτου, τα οποία και συνελήφθησαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου σύμφωνα με το άρθρο 242 Κ.Π.Δ).
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στο Α.Τ. Φιλλύρας όπου και προσήχθησαν και την Παρασκευή 14/2/2025, ώρα 13.00 οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο, στα Δικαστήρια της Κομοτηνής όπως προβλέπεται , σύμφωνα με τα άρθρα 245§2 & 275 §1 Κ.Π.Δ) και κατόπιν αιτήματος του συνηγόρου τους η δίκη η αναβλήθηκε για τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου. Οι προσαχθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι.
Σύμφωνα με το δικαστικό ρεπορτάζ, οι συλληφθέντες δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα, όπως αυτά περιγράφονται στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, καθώς τα αιτήματα για εργασίες επιβεβαιώνονται α)από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, αλλά β) με τη διευκρίνιση ότι για να γίνει οτιδήποτε στα τεμένη απαιτείται και η έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία του Yπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και γ)τελική αδειοδότηση από την Πολεοδομία.
Εάν μέχρι τις 24/2/2025 η Βακουφική Επιτροπή του Αράτου λάβει την σχετική αδειοδότηση και την καταθέσει στο Δικαστήριο, θα μπορούν να συνεχισθούν οι εργασίες χωρίς πρόβλημα, κάτι που τα μέλη του Βακούφ του Αράτου έχουν αντιληφθεί, και θα πράξουν αναλόγως.
Υπάρχει και “αθέατη πλευρά” του περιστατικού στον Άρατο;
Από το επιτόπιο ρεπορτάζ στην περιοχή του Αράτου προκύπτει ότι ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΑΚΟΥΦΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΡΑΤΟΥ εισπράττει 1500 ευρώ μηνιαίως από την παρακρατική δομή της ψευδομουφτείας Κομοτηνής ενώ σύμφωνα με (ανεπιβεβαίωτες) πληροφορίες και η σύζυγός του που συνδέεται με την παράνομη ΤΕΝΚ εισπράξει μηνιαίο ισόποσο “επίδομα”.
Ως προς τα μη αδειοδοτημένα και παράνομα έργα μικρής κλίμακας χρηματοδοτούνταν από την παρακρατική δομή της Ψευδομουφτείας Κομοτηνής , δηλαδή τα “μαύρα ταμεία” του τουρκικού παρακράτους της Θράκης.
Οι (μη) καταγραφείσες αντιδράσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης
Στην καθημερινή ειδησεογραφία, το συγκεκριμένο περιστατικό δεν θα ετύγχανε καμίας αναφοράς, ειδικά σε μία Χώρα όπου πρέπει να εφαρμόζονται η νόμοι και στην προκειμένη περίπτωση δεν τηρήθηκε η διαδικασία πρώτα της αδειοδότησης. Στις ευνομούμενες κοινωνίες επιβάλλεται η τήρηση του νόμου από κάθε πολίτη, ανεξαρτήτως θρησκευτικών, πολιτικών ή άλλων πεποιηθήσεων, βάσει της συνταγματικής αρχής της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
Όπως ήταν, όμως, αναμενόμενο, το θέμα έλαβε διαστάσεις στα τοπικά τουρκόφωνα μειονοτικά μέσα , όπου σε μία κοινή γραμμή αλλά με προσεγμένη διατύπωση, γίνονται αναφορές στην “καταπίεση που υφίστανται τα μέλη της τουρκικής μειονότητας” αλλά αποσιωπάται ο λόγος της σύλληψης , εκτός κι αν οι συνάδελφοι των τουρκοφώνων μειονοτικών μέσων δεν έκαναν ρεπορτάζ ή αποδέχονται την πρακτική των φιλοπροξενικών μηχανισμών που επιχειρούν μέσω ανάλογων περιστατικών να υλοποιήσουν σχέδια επεκτάσεως και επίδειξης δύναμης του πολιτικού ισλάμ.
Τα λοιπά τοπικά μέσα ενημέρωσης της Ροδόπης, επίσης τήρησαν σιγή ιχθύος κάτι που δεν ισχύουν ενώ σε άλλες περιπτώσεις του δικαστικού ρεπορτάζ , και ειδικά σε περιπτώσεις εγκλημάτων βίας όπου είδαμε να προωθούνται στοιχεία δικογραφιών μέχρι και τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης των Αθηνών.
Εντύπωση προκαλούν τα δημοσιεύματα των εκπροσώπων της στρατευμένης τουρκοπροξενικής δημοσιογραφίας στην περιοχή: Ο Ιλχάν Ταχσίν (Birlik) έγραψε “Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στην Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Ο Μητσοτάκης ξέρει;” ενώ ο Νετζάτ Αχμέτ (ανταποκριτής TRT, πρώην πρόεδρος της παράνομης ΤΕΝΚ),
αναρωτιέται εάν “εφαρμόζεται τώρα στα τζαμιά ο κανονισμός που χρησιμοποιείται στα σχολεία μας;”προτείνοντας ότι “Πρέπει να ενωθούμε και να δράσουμε μαζί για να διαλύσουμε αυτό το σύστημα”
Τι ακριβώς είπε ο Οζγκιούρ Φερχάτ;
Θα περίμενε κανείς από έναν βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου και μάλιστα από την Ροδόπη να τοποθετηθεί δια ανακοινώσεως ή δήλωσε στα μκδ ή τα τοπικά μέσα ενημέρωσης στην επιτακτική αναγκαιότητα σεβασμού των νόμων και της νόμιμης διαδικασίας
Αντιθέτως, ο Εγκάθετος Οζγκιούρ Φερχάτ, έδειξε να ενοχλείται από εφαρμογή του νόμου,μετέβη στον Άρατο συμμετέχοντας στην προσευχή της Παρασκευής κι έσπευσε να κάνει μία διχαστική δήλωση στα μκδ την οποία μετά απέσυρε (!!!!) αντικαθιστώντας την με άλλη.
Σύμφωνα με την αρχική του δήλωση, μεταξύ άλλων ο Οζγκιούρ Φερχάτ αναφέρει ότι «Ως μέλη της μειονότητας που ζουν εδώ, υπηρετούσαμε πάντα την περιοχή και τη χώρα μας και κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλλει ότι θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε στο μέλλον. Αναμένουμε να γίνονται σεβαστές οι μειονοτικές μας αξίες ανά πάσα στιγμή σε μια χώρα όπου πιστεύουμε ότι επικρατεί η δημοκρατία και η δικαιοσύνη και περιμένουμε από εξουσιοδοτημένους και θεσμικούς διαχειριστές να επιδείξουν κοινή λογική και ανθρώπινη συμπεριφορά σε θέματα που αφορούν στενά τη μειονότητά μας και μπορεί να προσβάλλουν την κοινωνία μας. Συνεχίζω να είμαι υποστηρικτής και εκπρόσωπος του λαού μας ανά πάσα στιγμή και υπό όλες τις συνθήκες.”
Στην δεύτερη ανασκευασθείσα δήλωσή του αναφέρει ότι:”Σήμερα επισκέφθηκα λόγω της μεγάλης προσευχής ένα από τα μεγάλα χωριά μας τον Άρατο. Προχωράμε, δυνατά, συντεταγμένα και μαζικά σε πλήρη αντιστοιχία με τον Λαό”
Εν θερμώ αντέδρασε και η πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ γνωστή για τις φιλοπροξενικές ευαισθησίες της, συνεργάτης και του Δημάρχου Κομοτηνής κ. Σιμπέλ Μουσταφάογλου.
Άραγε ο Οζγκιούρ Φερχάτ ανασκεύασε την αρχική του δήλωση μόλις έμαθε το τί ακριβώς συμβαίνει ή συνέβη κάτι άλλο;