Χάνονται θέσεις στάθμευσης για χάρη των φορτοεκφορτώσεων – Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση στη Στ. Κυριακίδη;

Απόφαση του Δήμου Κομοτηνής εν μέσω έργων ανάπλασης – Αντιδράσεις για τη μείωση των θέσεων στάθμευσης πολιτών

Μια σημαντική αλλαγή στην οδική καθημερινότητα της Κομοτηνής εγκρίθηκε πρόσφατα από το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς με ομόφωνη απόφαση αυξάνονται από μία σε τρεις οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης στην οδό Στίλπωνος Κυριακίδη – έναν δρόμο με έντονη εμπορική δραστηριότητα, που ήδη βρίσκεται στο επίκεντρο εκτεταμένων έργων ανάπλασης και κατασκευής ποδηλατόδρομου.

Ανάγκη ή υπερβολή;

Η εισήγηση έγινε από τον δήμαρχο Κομοτηνής Γιάννη Γκαράνη, ο οποίος υποστήριξε πως οι επιχειρήσεις της περιοχής δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από μία μόνο θέση φορτοεκφόρτωσης. Πρότεινε μάλιστα να δημιουργηθούν δύο νέες θέσεις, μία στην αρχή και μία στο τέλος του δρόμου, ώστε να καλυφθεί το σύνολο του εμπορικού μήκους του.

Η πρόταση έχει σαφή λογική: πρόκειται για έναν από τους πιο πυκνοκατοικημένους και ταυτόχρονα εμπορικούς δρόμους της πόλης, όπου συχνά παρατηρούνται παραβάσεις στάθμευσης, ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια ή – πλέον – στον νέο ποδηλατόδρομο. Ο δήμαρχος προειδοποίησε ότι χωρίς επαρκείς θέσεις φορτοεκφόρτωσης, υπάρχει ο κίνδυνος τα φορτηγά να χρησιμοποιούν αυθαίρετα τις υποδομές που προορίζονται για τους ποδηλάτες.

Το κόστος για τους πολίτες: λιγότερες θέσεις στάθμευσης

Όμως, κάθε επέκταση έρχεται με κόστος. Και αυτό δεν κρύφτηκε από τον ίδιο τον δήμαρχο, ο οποίος παραδέχθηκε ανοιχτά πως η ρύθμιση αυτή συνεπάγεται μείωση των ελεύθερων θέσεων στάθμευσης για τους πολίτες. Σε μια πόλη όπου ήδη παρατηρείται έντονη πίεση για εύρεση χώρου στάθμευσης – ιδιαίτερα στο κέντρο – αυτή η απόφαση προκαλεί προβληματισμό.

Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν υπήρξε συγκοινωνιακή μελέτη ή διαβούλευση με κατοίκους και επαγγελματίες, ώστε να σταθμιστεί το όφελος για τους μεν και το βάρος για τους δε.

Πρόταση ωραρίου από την αντιπολίτευση

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Αντώνης Γραβάνης, αν και συμφώνησε με τη βασική κατεύθυνση της απόφασης, κατέθεσε μια πρόταση που φαίνεται να βρίσκει ευρύτερη αποδοχή: οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης να λειτουργούν με ωράριο. Δηλαδή, τις πρωινές ώρες να εξυπηρετούν τα καταστήματα και το υπόλοιπο της ημέρας να διατίθενται για στάθμευση των πολιτών.

Η πρόταση αυτή αναμένεται να εξεταστεί από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, χωρίς ακόμη να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα.


Ένα βήμα μπρος – αλλά για ποιον;

Η απόφαση για ενίσχυση των σημείων φορτοεκφόρτωσης στη Στ. Κυριακίδη αποκαλύπτει το διαχρονικό πρόβλημα της μη ισόρροπης αστικής οργάνωσης: όταν η πόλη καλείται να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα εμπόρους, κατοίκους και πεζούς, συνήθως κάποιος μένει πίσω.

Η δημοτική αρχή επιλέγει σαφώς να δώσει προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των επαγγελματιών – και αυτό, σε ένα βαθμό, είναι κατανοητό. Όμως σε μια εποχή όπου οι πόλεις καλούνται να προστατεύσουν τη βιωσιμότητα, το περιβάλλον και την ισότιμη πρόσβαση όλων στους δημόσιους χώρους, η μείωση των ελεύθερων θέσεων στάθμευσης χωρίς αντιστάθμιση είναι ένα βήμα που αξίζει δημόσια συζήτηση.


📌 Το rodopipress.gr θα παρακολουθεί την εφαρμογή της απόφασης και τις εξελίξεις για το ενδεχόμενο καθιέρωσης ωραρίου στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Facebook
Twitter
Email