Σε στοχευμένες τεχνικές παρεμβάσεις για την προστασία, ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης προχωρά το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, μετά από σχετική απόφαση της αρμόδιας υπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη.
Το εν λόγω σχολικό συγκρότημα αποτελεί χαρακτηρισμένο έργο τέχνης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 551/Τ2/1986, και κατασκευάστηκε την περίοδο 1970-1971. Στεγάζει τη μειονοτική σχολική μονάδα σε κτήριο που έχει παραχωρηθεί στο ΥΠΑΙΘΑ έως το 2044, υπό ειδικό καθεστώς χρήσης, όπως αυτό έχει ρυθμιστεί με συμφωνίες μεταξύ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και του υπουργείου Παιδείας.
Ο Εγκάθετος Χουσεΐν Ζεϋμπέκ , κατά την προσφιλή του συνήθεια , κατηγορεί το Υπουργείο Παιδείας για επιφανειακή και ανεπαρκή αντιμετώπιση των σοβαρών κτηριακών προβλημάτων του Μειονοτικού Γυμνασίου–Λυκείου Ξάνθης. κάνοντας λόγο για “ασπιρίνη σε καρκινοπαθή”, υπογραμμίζοντας την ανάγκη άμεσης ανέγερσης νέου σχολικού συγκροτήματος. Ο ίδιος δε προκρίνει ως μόνη λύση για το Μειονοτικό Γυμνάσιο–Λύκειο Ξάνθης την ανέγερση ενός νέου σχολείου, με σύγχρονες προδιαγραφές, ώστε να μπορούν τα παιδιά μας να φοιτούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.
Την αντίδρασή του εξέφρασε ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ ο οποίος με ανάρτησή του διατυπώνει την αντίθεσή του στους ισχυρισμούς του βουλευτή Ξάνθης χωρίς βέβαια να παραλείπει να κατηγορεί την Πολιτεία για ολιγωρία του παρελθόντος,αναπαράγοντας ψευδείς ισχυρισμού για την εγκατάλειψη των Μειονοτικών Σχολείων από το Κράτος.
ΥφΥΠΑΙΘΑ Ζέττα Μακρή: Η Ελληνική Πολιτεία διαχρονικά ενισχύει την εκπαίδευση στην Μειονότητα (video)
Παραθέτουμε την επιστολή του κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΧΟΥΣΕΪΝ ΖΕΪΜΠΕΚ
Kύριε Βουλευτά,
Θα ήθελα να αναδείξω ένα ζήτημα που εδώ και χρόνια αγνοείται, αλλά για το οποίο πλέον δεν μπορούμε να παραμείνουμε σιωπηλοί: τα Μειονοτικά σχολεία.
Το κόμμα σας είχε την ευθύνη της διακυβέρνησης επί σειρά ετών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα δομικά προβλήματα, οι υλικές ελλείψεις και οι θεσμικές ανάγκες των Μειονοτικών σχολείων αναδείχθηκαν επανειλημμένα. Ωστόσο, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις, δεν έγινε καμία ουσιαστική παρέμβαση – ούτε καν ένα καρφί δεν μπήκε γι’ αυτά τα σχολεία.
Και σήμερα, μετά τα πρώτα απτά βήματα που έγιναν σε έναν τομέα που για χρόνια είχε παραμεληθεί, βλέπουμε δυστυχώς μια στάση που επιχειρεί να απαξιώσει αυτές τις πρωτοβουλίες.
Από αυτό εδώ το βήμα θα ήθελα να σας απευθύνω μερικά σαφή ερωτήματα:
- Εσείς, που βρεθήκατε επί σειρά ετών στην εξουσία, τι κάνατε για αυτά τα σχολεία;
- Η αντίδρασή σας απέναντι στις τρέχουσες πρωτοβουλίες, ποιο σκοπό εξυπηρετεί πραγματικά;
- Κριτικάρετε το περιεχόμενο των μέτρων ή σας ενοχλεί το γεγονός ότι τα βήματα αυτά δεν προήλθαν από εσάς αλλά από άλλους;
Αν πρόκειται απλώς για πολιτικό ανταγωνισμό, θα πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε: αυτό δεν είναι ένα πολιτικό, αλλά ένα ηθικό ζήτημα. Διότι το διακύβευμα εδώ είναι τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που έχουν αγνοηθεί επί χρόνια.
Θα ήθελα, επίσης, να απευθύνω μερικά λόγια και προς τα μέσα ενημέρωσης. Εάν επιθυμούν πραγματικά να συμβάλουν στην πρόοδο, της πόλης μας και των κοινών μας αξιών, τότε οφείλουν να ενεργούν σύμφωνα με τις βασικές αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, παρέχοντας ακριβή και αντικειμενική πληροφόρηση στο κοινό.
Ας αναγνωρίσουν την προσπάθεια εκείνων που εργάζονται με αυταπάρνηση για το κοινό καλό και ας παρουσιάζουν με ειλικρίνεια τα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί και εκείνα που προγραμματίζονται.
Σήμερα κάνουμε τα πρώτα βήματα για την αναγέννηση του σχολείου μας – ενός θεσμού που είχε στην ουσία εγκαταλειφθεί στην τύχη του από προηγούμενες κυβερνήσεις. Ίσως το πρώτο βήμα να είναι μια “ασπιρίνι”, αλλά η πίστη μας είναι ακλόνητη: αύριο θα επουλώσουμε όλες τις πληγές του και θα το επαναφέρουμε στην πλήρη του λειτουργία. Το ουσιαστικότερο όμως ζήτημα είναι πώς θα αλλάξουμε τις προκατειλημμένες και αρνητικές αντιλήψεις που, δυστυχώς, εμφανίζονται κατά καιρούς στην κοινωνία μας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο λαός μας θα δώσει τη σωστότερη απάντηση και σε αυτό.
Ήρθε πλέον η ώρα να σταματήσουμε τη δυσφήμιση όσων παράγουν λύσεις και να αναλάβουμε, με ενότητα και υπευθυνότητα, την ευθύνη του παρελθόντος, προχωρώντας σε ουσιαστικά και δημιουργικά βήματα προς το μέλλον.
Με εκτίμηση.