Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026 η 1η Ενημερωτική Ημερίδα για το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ), αναδεικνύοντας τον ρόλο των ψηφιακών τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και στην ισότιμη πρόσβαση των πολιτών, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας Χριστίνα – Μαρία Κράββαρη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μ.Α.Ε. Σταύρος Ασθενίδης και ο Διευθυντής Πωλήσεων για τον Δημόσιο Τομέα του ΟΤΕ, Στάθης Κεχριώτης.
Το ΕΔΙΤ αποτελεί κοινή πρωτοβουλία των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το έργο υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχοντας ως ανάδοχο τον ΟΤΕ. Στόχος του δικτύου είναι η παροχή υπηρεσιών τηλεσυμβουλευτικής, τηλεπαρακολούθησης, τηλεψυχιατρικής και συνεχιζόμενης τηλεκπαίδευσης του υγειονομικού προσωπικού.
Στην τοποθέτησή της, η κ. Αγαπηδάκη ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν 305 σταθμοί γιατρού–ασθενούς και 35 σταθμοί γιατρού–συμβούλου σε όλη την επικράτεια. Παράλληλα, αναπτύσσονται Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) του ΕΟΔΥ και περίπου 3.000 συστήματα κατ’ οίκον νοσηλείας. Η ίδια ανακοίνωσε τη συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τη δημιουργία ενιαίου επιχειρησιακού κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν», το οποίο θα ενοποιεί τον συντονισμό της τηλεϊατρικής και των δράσεων πεδίου.
Από την πλευρά του, ο κ. Ασθενίδης επιβεβαίωσε την τεχνική ετοιμότητα και τη διαλειτουργικότητα της νέας ψηφιακής υποδομής, τονίζοντας ότι παραδίδεται πλήρως λειτουργική και με υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας δεδομένων.
-
Πηγή: Δελτίο Τύπου Υπουργείου Υγείας Επιμέλεια: Newsroom RodopiPress
-
Σχόλιο Συντάκτη: Το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ) αποτελεί ένα αναγκαίο τεχνολογικό βήμα για τη χώρα, με προφανή οφέλη για τους κατοίκους των ακριτικών περιοχών και των νησιών της Ελλάδας, μειώνοντας τις άσκοπες και δαπανηρές μετακινήσεις προς τα μεγάλα αστικά κέντρα. Ωστόσο, η ψηφιακή υγεία δεν μπορεί να λειτουργήσει ως άλλοθι για την υποστελέχωση των δημόσιων δομών. Ειδικά στην περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας εκπέμπουν καθημερινά SOS λόγω έλλειψης μόνιμου ιατρικού προσωπικού. Η οθόνη της τηλεϊατρικής είναι χρήσιμη για τη διασύνδεση, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον φυσικό γιατρό που λείπει από τα περιφερειακά ιατρεία της Ροδόπης και της Ξάνθης. Η τεχνολογία πρέπει να συμπληρώνει το ΕΣΥ, όχι να μπαλώνει τις χρόνιες ελλείψεις του.





