Tον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας (ΕΗΦΥ), ένα σύγχρονο εργαλείο για την αναβάθμιση της φροντίδας υγείας στη χώρα, υλοποίησε η COSMOTE TELEKOM, σε συνεργασία με τη Byte Α.Β.Ε.Ε. Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα ψηφιακής αναβάθμισης του συστήματος υγείας και υλοποιείται από την Η.ΔΙ.ΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για το Υπουργείο Υγείας, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης.
Πρόκειται για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού Συστήματος Υγείας, μέσω της οποίας οι πολίτες αποκτούν άμεση και εύκολη πρόσβαση στο ιατρικό τους ιστορικό, και οι ιατροί έχουν στη διάθεσή τους συγκεντρωμένα τα κλινικά δεδομένα των ασθενών. Η πλατφόρμα συγκεντρώνει, για πρώτη φορά σε ένα σημείο, πληροφορίες υγειονομικού προφίλ από όλες τις μονάδες και τις βαθμίδες υγείας, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Η πρόσβαση στον ΕΗΦΥ πραγματοποιείται μέσω των εφαρμογών myHealth για τους πολίτες, από κινητό ή υπολογιστή, και myHealthDoc για τους γιατρούς, από υπολογιστή και σύντομα και από κινητό.
O Υπουργός Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε: «Η έναρξη της εφαρμογής του Εθνικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας σηματοδοτεί μια ιστορική στιγμή για την ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού συστήματος υγείας. Στόχος μας είναι να περάσουμε σε μια νέα ψηφιακή εποχή υγείας, με διαφάνεια, προσβασιμότητα και ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Ο πολίτης αποκτά ενεργό ρόλο στη διαχείριση της υγείας του, ενώ το κράτος αποκτά μια ξεκάθαρη και λειτουργική εικόνα της εθνικής υγειονομικής πραγματικότητας. Πρόκειται για την κορωνίδα του ψηφιακού μετασχηματισμού στο χώρο της δημόσιας υγείας, που θα ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του 2025, αλλά ήδη από σήμερα διαμορφώνει δυναμικά το μέλλον της φροντίδας των πολιτών μας.»
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε σχετικά: «Ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα προς τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του κρίσιμου τομέα της Υγείας. Μέσω της ενοποίησης των ιατρικών δεδομένων σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα, διευκολύνεται ουσιαστικά τόσο η πρόσβαση των πολιτών στις πληροφορίες υγείας τους, όσο και η ιατρική αξιολόγηση των ασθενών. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση με έμφαση στους πολίτες, την ταχύτερη και απλούστερη εξυπηρέτησή τους. Οι εφαρμογές myHealth και myHealthDoc για τους πολίτες και τους ιατρούς αντίστοιχα είναι εργαλεία που βελτιώνουν την ποιότητα φροντίδας, μειώνουν τις άσκοπες επισκέψεις και καταργούν την ανάγκη για φυσική μεταφορά εγγράφων. Αξιοποιούμε ακόμα και την Τεχνητή Νοημοσύνη με Ψηφιακούς Βοηθούς για την παροχή προσωποποιημένων πληροφοριών. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και μέσω του φορέα μας ΗΔΙΚΑ, υλοποιούμε στοχευμένα έργα και μεταρρυθμίσεις καινοτομίας για την αναβάθμιση της Υγείας, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των πολιτών.»