Δήμος Σουφλίου: Οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος προσέφεραν δωρεάν εξετάσεις στο Μεγάλο Δέρειο
Για ακόμη μία χρονιά, οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες (ΚΙΜ) βρέθηκαν στον ακριτικό Δήμο Σουφλίου το διήμερο 19 και 20 Ιουνίου 2026, πραγματοποιώντας επίσκεψη στον ορεινό οικισμό του Μεγάλου Δερείου. Στόχος της αποστολής ήταν η παροχή δωρεάν ιατρικών υπηρεσιών, πρωτοβάθμιας φροντίδας και προληπτικών εξετάσεων στους κατοίκους της περιοχής, με τη συμμετοχή εξειδικευμένων ιατρών έντεκα διαφορετικών ειδικοτήτων και τη χρήση σύγχρονου ιατρικού εξοπλισμού.
Ο Δήμαρχος Σουφλίου, Παναγιώτης Καλακίκος, επισκέφθηκε τον χώρο των εξετάσεων, όπου συνομίλησε με τους εξεταζόμενους δημότες και το ιατρικό προσωπικό, εκφράζοντας τις βαθιές του ευχαριστίες για τη διαχρονική ευαισθησία και τη στήριξη των απομακρυσμένων οικισμών του δήμου.
Σε ένδειξη αναγνώρισης της πολύτιμης προσφοράς, ο κ. Καλακίκος απένειμε τιμητική πλακέτα στους υπεύθυνους της αποστολής, τη Διευθύντρια Κλινικού Συντονισμού Ελισάβετ Κυρίτση και τον Διοικητικό Διευθυντή Αναστάσιο Σταματιάδη.
Το πρόγραμμα των Κινητών Ιατρικών Μονάδων υλοποιείται στον Δήμο Σουφλίου από το 2019, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ «Αναγέννηση & Πρόοδος», στο πλαίσιο του Εθνικού Πράγματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αποτελώντας ένα αξιέπαινο κοινωνικό έργο που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων στις δυσπρόσιτες περιοχές.
-
Πηγή: Δελτίο Τύπου / Επίσημη Ενημέρωση Δήμου Σουφλίου Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα RodopiPress
Σχόλιο Συντάκτη
Η παρουσία των Κινητών Ιατρικών Μονάδων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Μεγάλο Δέρειο του Δήμου Σουφλίου αποτελεί μια βαθιά ανάσα ανακούφισης για τους ακρίτες μας, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύει τη μόνιμη και παταγώδη αποτυχία του επίσημου ελληνικού κράτους να εξασφαλίσει τα αυτονόητα: ίση πρόσβαση στο αγαθό της Υγείας. Όταν χρειάζεται η ιδιωτική φιλανθρωπική πρωτοβουλία και μια ΑΜΚΕ για να δουν γιατρό 11 ειδικοτήτων οι κάτοικοι των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων χωριών του Έβρου, τότε η συζήτηση για «περιφερειακή ανάπτυξη» και «συγκράτηση του πληθυσμού» στα σύνορα καταντά κενό γράμμα.
Το Μεγάλο Δέρειο, ένας οικισμός με ιδιαίτερα γεωγραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά στην καρδιά του ορεινού όγκου, βιώνει καθημερινά την απομόνωση. Η δράση αυτή, που επαναλαμβάνεται από το 2019, είναι πέρα για πέρα αξιέπαινη και οι ευχαριστίες του Δημάρχου Παναγιώτη Καλακίκου απόλυτα δικαιολογημένες. Ωστόσο, η τιμητική πλακέτα στους υπεύθυνους της αποστολής αντανακλά την αδυναμία της κεντρικής διοίκησης να στελεχώσει τα Κέντρα Υγείας και τα περιφερειακά ιατρεία της Θράκης με μόνιμο προσωπικό. Οι προληπτικές εξετάσεις και η πρωτοβάθμια φροντίδα δεν μπορεί να βασίζονται σε «καταδρομικές» διήμερες επισκέψεις, όσο άρτιες και αν είναι αυτές. Οι κάτοικοι του Έβρου δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας για να περιμένουν μια φορά τον χρόνο τις Κινητές Μονάδες· δικαιούνται μόνιμη, αξιοπρεπή και άμεση ιατρική περίθαλψη στον τόπο τους. Το ΙΣΝ επιτελεί στο ακέραιο το κοινωνικό του έργο, το Υπουργείο Υγείας πότε θα πράξει το ίδιο;





