«Μας έζωσαν τα φίδια»: Ηχηρή παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων της Pharmathen σε Σάπες και Αττική για την κρίση στον Όμιλο
Σε κατάσταση αγωνιστικής ετοιμότητας και εγρήγορσης τίθενται οι εργαζόμενοι στον φαρμακευτικό κολοσσό Pharmathen, καθώς το Σωματείο Εργαζομένων της επιχείρησης εξέδωσε μια βαρυσήμαντη ανακοίνωση-καμπανάκι. Η παρέμβαση έρχεται ως απάντηση στις πρόσφατες επίσημες ενημερώσεις της Διοίκησης (15 Ιουνίου 2026) και σε πληθώρα διεθνών και εγχώριων δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για βαθιά οικονομική κρίση στον όμιλο.
Σύμφωνα με το Σωματείο, οι ανακοινώσεις του CEO για την απόφαση του επενδυτικού Fund που ελέγχει την εταιρεία να σταματήσει τη χρηματοδότηση και η στροφή προς διεθνή τραπεζικά ιδρύματα, έχουν προκαλέσει έντονη ανασφάλεια στους εργαζόμενους σε όλες τις μονάδες της χώρας – από το εργοστάσιο στις Σάπες Ροδόπης, μέχρι τις εγκαταστάσεις στην Παλλήνη, τον Ασπρόπυργο και τη Μεταμόρφωση.
Το «Import Alert» του FDA και οι πιέσεις στην παραγωγή
Το Σωματείο αναφέρεται ευθέως στα δημοσιεύματα του οικονομικού τύπου που αποκαλύπτουν τη ζημιά του ομίλου, εστιάζοντας στο «Import Alert» του αμερικανικού FDA (απαγόρευση εισαγωγής των προϊόντων της εταιρείας στις ΗΠΑ) και στις ελλείψεις σκευασμάτων στη διεθνή αγορά.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι, την ώρα που οι ίδιοι σηκώνουν το βάρος της παραγωγής με εξαντλητικά 12ωρα, κυλιόμενα ωράρια και εργασία τα Σαββατοκύριακα, βρίσκονται αντιμέτωποι με τη γενικότερη εργασιακή ανασφάλεια:
-
Εθελούσιες απολύσεις: Πραγματοποιήθηκαν στις αρχές του έτους στις μονάδες της Αττικής.
-
Συμβάσεις εργασίας: Καταγράφονται περιπτώσεις μη ανανέωσης συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
-
Συνθήκες εργασίας: Το Σωματείο καταγγέλλει την άρνηση της Διοίκησης να επαναφέρει τη χορήγηση του διαλείμματος σε δύο μέρη, παρά το διοικητικό πρόστιμο που της επιβλήθηκε από την Επιθεώρηση Εργασίας.
Σωματείο Εργαζομένων Pharmathen: «Δεν περιμένουμε από καμία επενδυτική εταιρεία, από κανένα fund και από καμία τράπεζα να μας σώσει. Τη δουλειά, τα κέρδη και τον πλούτο τα βγάζουν οι εργαζόμενοι. Οι μηχανές παίρνουν μπρος από εμάς. Απαιτούμε εδώ και τώρα τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας και των δικαιωμάτων μας».
Αίτημα για Επιχειρησιακή Σύμβαση και Φθινοπωρινή Απεργία
Προκειμένου να θωρακιστούν οι εργαζόμενοι απέναντι στις στρατηγικές κινήσεις των μετόχων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου έχει ήδη θέσει στις συναντήσεις με τη Διοίκηση το αίτημα για υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ) στον όμιλο Pharmathen. Η σύμβαση θα κατοχυρώνει κατώτατους μισθούς, ειδικότητες, επιδόματα (πτυχίου, τριετίες), άδειες και την ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (ΒΑΕ).
Παράλληλα, το Σωματείο καλεί σε συντονισμό τους εργαζόμενους της Pharmathen, της CBL στην Πάτρα, καθώς και άλλων μεγάλων φαρμακοβιομηχανιών (Famar, Demo), προαναγγέλλοντας:
-
Ενημερώσεις-περιοδείες σε όλες τις εγκαταστάσεις του ομίλου (Αττική και Σάπες) τις επόμενες ημέρες.
-
Προετοιμασία κλαδικής απεργίας στο Φάρμακο για το προσεχές Φθινόπωρο, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (ΟΕΦΣΕΕ).
-
Συμμετοχή στο μεγάλο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο των Συνδικάτων στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) στις 5 Σεπτεμβρίου.
Πηγή: Ανακοίνωση / Σωματείο Εργαζομένων στην επιχείρηση PHARMATHEN ΑΒΕΕ
Επιμέλεια: Εργατικό Ρεπορτάζ RodopiPress
Σχόλιο Συντάκτη: Η ανακοίνωση του Σωματείου της Pharmathen φέρνει στην επιφάνεια τους κραδασμούς που υφίσταται ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς πυλώνες της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας. Για τη Ροδόπη, η Pharmathen στις Σάπες δεν είναι απλώς ένα εργοστάσιο· είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός εργοδότης της περιοχής, προσφέροντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε μια επαρχία που μαστίζεται από την αποβιομηχάνιση. Το «Import Alert» από τον αυστηρό αμερικανικό οργανισμό FDA αποτελεί ισχυρό πλήγμα για τα οικονομικά μεγέθη κάθε φαρμακευτικής, και η απόφαση του Fund να αναζητήσει τραπεζική αναδιάρθρωση εξηγεί την εύλογη ανησυχία των εργαζομένων. Όταν οι ισσοροπίες των επενδυτικών κεφαλαίων (funds) αλλάζουν, το μάρμαρο δεν πρέπει να το πληρώσουν οι εργάτες της παραγωγής. Η διασφάλιση των θέσεων εργασίας στις Σάπες είναι ζήτημα υψίστης κοινωνικής και οικονομικής σημασίας για ολόκληρη τη Θράκη.





