Σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει την «πραγματική εικόνα» γύρω από τη λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής και τη συνεργασία με ιδιώτες ιατρούς, η Διοίκηση του ιδρύματος εξέδωσε αναλυτική απάντηση προς τον Ιατρικό Σύλλογο Ροδόπης. Η δήλωση έρχεται ως απάντηση σε πρόσφατα δημοσιεύματα που αφορούν τη δυνατότητα άσκησης ιατρικού έργου εντός της δημόσιας μονάδας.
ΓΣΝ Κομοτηνής: «Μπλόκο» σε ιδιώτες γιατρούς – 0 στις 10 αιτήσεις
Θεσμικό «φίλτρο» και όχι προσωπικές κρίσεις
Η Διοίκηση ξεκαθαρίζει πως η εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) του 2025 δεν παρέχει το δικαίωμα για αυτόματη ή ανεξέλεγκτη συνεργασία. Αντιθέτως, υπογραμμίζονται τα εξής:
-
Case-by-case αξιολόγηση: Κάθε αίτημα εξετάζεται εξατομικευμένα με βάση τις λειτουργικές δυνατότητες του Νοσοκομείου.
-
Συλλογικές αποφάσεις: Οι απαντήσεις προς τους ιδιώτες ιατρούς βασίζονται στις εισηγήσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου και των Διευθυντών των κλινικών.
-
Τεχνικά κριτήρια: Λαμβάνονται υπόψη οι υφιστάμενες υποδομές, ο εξοπλισμός και οι απαραίτητες πιστοποιήσεις.
-
Διαθεσιμότητα προσωπικού: Η αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό της εκάστοτε μονάδας.
Συμμόρφωση με το Υπουργείο και απάντηση για το ΑΣΕΠ
Η Διοίκηση αντικρούει τον ισχυρισμό περί «ακύρωσης της πολιτικής του Υπουργείου Υγείας», χαρακτηρίζοντάς τον αβάσιμο. Σημειώνεται ότι οι ενέργειες του Νοσοκομείου βρίσκονται σε πλήρη ευθυγράμμιση με το θεσμικό πλαίσιο, με γνώμονα τη νομιμότητα και την ασφάλεια των υπηρεσιών υγείας.
«Η αμφισβήτηση των αποφάσεων συνιστά ευθέως αμφισβήτηση των επιστημονικών κρίσεων των ίδιων των ιατρών του Νοσοκομείου».
Παράλληλα, δόθηκε απάντηση σχετικά με τη θέση της Διοικήτριας, διευκρινίζοντας ότι η τοποθέτησή της προέκυψε μέσα από την προβλεπόμενη διαδικασία του ΑΣΕΠ και όχι ως αυθαίρετη επιλογή.
Προτεραιότητα στην ασφάλεια των ασθενών
Αν και αναγνωρίζονται οι αυξημένες ανάγκες της περιοχής, η Διοίκηση δηλώνει πως η ευθύνη της είναι πρωτίστως απέναντι στη δημόσια υγεία. Ο διάλογος με τους θεσμικούς φορείς παραμένει ανοικτός, υπό την προϋπόθεση ότι βασίζεται σε τεκμηριωμένα δεδομένα και υπηρεσιακές διαδικασίες.
Ακολουθεί η απάντηση αναλυτικά
«ΔΗΛΩΣΗ/ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΣΤΟΝ
ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ».
Σε σχέση με πρόσφατα δημοσιεύματα και δημόσιες τοποθετήσεις που αφορούν τη λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής και τη δυνατότητα συνεργασίας ιδιωτών ιατρών με το Νοσοκομείο, κρίνεται αναγκαίο να δοθούν ορισμένες σαφείς και τεκμηριωμένες διευκρινίσεις, προς αποκατάσταση της πραγματικής εικόνας.
Η εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2025 δεν συνιστά αυτοδίκαιη ή ανεξέλεγκτη δυνατότητα άσκησης ιατρικού έργου εντός των δημόσιων νοσηλευτικών μονάδων. Το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει ότι κάθε αίτημα συνεργασίας εξετάζεται κατά περίπτωση, με βάση συγκεκριμένες προϋποθέσεις και τις πραγματικές λειτουργικές δυνατότητες της εκάστοτε μονάδας υγείας.
Οι απαντήσεις της Διοίκησης του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής προς ιδιώτες ιατρούς δεν
αποτελούν προσωπικές κρίσεις ούτε εκφράζουν έλλειψη βούλησης. Εδράζονται σε συλλογική, υπηρεσιακή και θεσμικά προβλεπόμενη αξιολόγηση, η οποία βασίζεται στις εισηγήσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου, στις τεκμηριωμένες απόψεις των Διευθυντών των αντίστοιχων κλινικών και τμημάτων και στην αποτίμηση των υφιστάμενων υποδομών, του εξοπλισμού, των πιστοποιήσεων και του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού.
Ως προς τον ισχυρισμό ότι η Διοίκηση «ακυρώνει την πολιτική του Υπουργείου Υγείας», αυτός είναι αβάσιμος. Η Διοίκηση ενεργεί σε πλήρη συμμόρφωση και ευθυγράμμιση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Υγείας, εφαρμόζοντάς τες όπως ακριβώς προβλέπονται με αποκλειστικό γνώμονα τη νομιμότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Οι σχετικές αποφάσεις εδράζονται σε συλλογικές εισηγήσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου και στις τεκμηριωμένες απόψεις των Διευθυντών των αντίστοιχων κλινικών και τμημάτων· συνεπώς, αμφισβήτησή τους συνιστά ευθέως αμφισβήτηση των επιστημονικών κρίσεων των ίδιων των ιατρών του Νοσοκομείου.
Παράλληλα, χρήζει να αποκατασταθεί μία ουσιώδης ανακρίβεια: η τοποθέτηση της Διοικήτριας του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής δεν αποτέλεσε αυθαίρετη ή πολιτική επιλογή, αλλά προέκυψε κατόπιν μακράς και προβλεπόμενης διαδικασίας μέσω ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο.
Η Διοίκηση του Νοσοκομείου σέβεται απολύτως την επιστημονική επάρκεια και την επαγγελματική εμπειρία των ιατρών και αναγνωρίζει τις αυξημένες ανάγκες της περιοχής. Ωστόσο, έχει θεσμική και νομική υποχρέωση να διασφαλίζει ότι κάθε παρεχόμενη ιατρική πράξη εντός του Νοσοκομείου πραγματοποιείται υπό συνθήκες πλήρους ασφάλειας, επάρκειας και νομιμότητας.
Ο διάλογος με τους θεσμικούς φορείς της ιατρικής κοινότητας παραμένει ανοικτός, στη βάση
τεκμηριωμένων δεδομένων και υπηρεσιακών διαδικασιών. Η ευθύνη της Διοίκησης είναι πρωτίστως απέναντι στους ασθενείς και στη δημόσια υγεία, και αυτήν θα συνεχίσει να υπηρετεί με συνέπεια και θεσμική υπευθυνότητα.





