Οι φιλοπροξενικοί προωθούν τον σκοταδισμό στην Μειονότητα – Η κοινωνία τους περιφρονεί

Εγκάθετοι και φιλοπροξενικοί με παρακρατική και αντικοινωνική δράση καθ’υπαγόρευση του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής καλλιεργούν κλίμα διχασμού στη Μειονότητα προκειμένου, επιχειρώντας ν’αναστρέψουν την τάση εκσυγχρονισμού, εξευρωπαϊσμού και χειραφέτησης που παρατηρείται στο δυναμικό τμήμα των Μουσουλμανοπαίδων ξεκινώντας από τον μαθητικό πληθυσμό της περιοχής.

Προπαγάνδα και Ψεύδη Εγκαθέτων

Ταυτόχρονα καλλιεργείται επί ματαίω κλίμα ¨αποσχιστικού εθνικισμού” μέσα από την δημιουργία “παραλλήλων εκπαιδευτικών δομών” που υποστηρίζεται από δίκτυο φιλοπροξενικών συλλόγων και συντεχνιακών ομάδων υπό την πλήρη κάλυψη του τουρκικού παρακράτους της Θράκης. Πιο συγκεκριμένα

1. Ο παραθρησκευτικός μικροπαράγοντας από την Ξάνθη, αυτοαναγορευθείς σε Ψευφομουφτή κι ετεροκαθοριζόμενος επικεφαλής ενός παρακρατικού ατύπου μειονοτικού οργάνου (ΑΣΕΤΜΔΘ- Ανώτατη Συμβουλευτική Επιτροπή Τούρκων Δυτ. Θράκης) Μουσταφά Τράμπα  σε μήνυμά του προς ομοδόξους κι ομόφρονες που μειοψηφούν εντός της Μειονότητας προτρέπει τους γονείς των Μουσουλμανοπαίδων να εγγράψουν τα παιδιά τους”στα δικά μας μειονοτικά σχολεία”!!! Πιο συγκεκριμένα επισημαίνει «τα καθήκοντα απέναντι στα παιδιά μας, στα οποία θα εμπιστευτούμε το μέλλον της Μουσουλμανικής ‘‘Τουρκικής Κοινότητας Δυτικής Θράκης’’ στα οποία θα παραδοθεί η σκυτάλη με την εκπαίδευση των παιδιών μας στα δικά μας μειονοτικά σχολεία”

2. Ο εγκάθετος τουρκοδίαιτος καταγόμενος εκ Μιράνων Ροδόπης, κάτοικος Γερμανίας και ετεροκαθοριζόμενος ως Πρόεδρος της “ΕΟΤΔΘ-Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτ. Θράκης” Χαλήτ Χαμπίπογλου σε ανακοινώσεις του υπερτονίζει το σύνθημα «Τουρκόπουλα στα τουρκικά σχολεία», καλώντας γονείς αποφοίτων δημοτικών σχολείων Ξάνθης να εγγραφούν στο Μειονοτικό Γυμνάσιο Ξάνθης “για να διατηρήσουν και να στηρίξουν την τουρκική μας ταυτότητα, τη μητρική μας γλώσσα, τα τουρκικά, και τον πολιτισμό μας”.

3. Στο ίδιο πνεύμα οι φιλοπροξενικοί μηχανισμοί εργαλειοποιώντας και μέλη σχολικών εφορειών προχωρούν σε δράσεις με κεντρικό σύνθημα «Διαφύλαξε την Ταυτότητά σου – Πολιτισμό, Φτιάξε το Μέλλον σου»,οι οποίες συνοδεύονται από κοινωνικές, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις και δώρα εκπλήξεις σε όσους μαθητές εγγραφούν στα “τουρκικά σχολεία” ανάμεσα στα οποία συμπεριλαμβάνονται ενδύματα, γραφική ύλη, ηλεκτρονικός εξοπλισμός κοκ.

Η στάση της Μειονότητας

Η παρεχόμενη μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα αφορά την οριοθετημένη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, η οποία περιλαμβάνει αποκλειστικά τους εγγεγραμμένους στα δημοτολόγια κατοίκους της Θράκης, Έλληνες πολίτες, μουσουλμάνους κατά το θρήσκευμα, απογόνους των μη ανταλλαγμένων πληθυσμών (Ελλάδας-Τουρκίας) με την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάννης.Το μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα θεμελιώνεται στη Συνθήκη της Λωζάννης, υποστηρίζεται από τις διατάξεις μεταγενέστερων μορφωτικών πρωτοκόλλων και ορίζεται από την ελληνική νομοθεσία.

Τα τελευταία χρόνια, οι μουσουλμάνοι της Θράκης επιλέγουν σωρηδόν να γράφουν τα παιδιά τους στα δημόσια –και όχι μειονοτικά- δημοτικά σχολεία, διότι επιθυμούν να μάθουν ορθά την ελληνική γλώσσα, ώστε να καταφέρουν να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο ή να ασκήσουν σωστά όποιο επάγγελμα διαλέξουν. Συνολικά, η επιλογή των δημόσιων σχολείων από τους μουσουλμάνους της Θράκης συμβάλλει στην προώθηση της κοινωνικής συνοχής, της πολιτισμικής ενσωμάτωσης και της ακαδημαϊκής επιτυχίας των μαθητών.

Οι φιλοπροξενικοί προπαγανδιστές, ωστόσο, επιμελώς αποσιωπούν το γεγονός ότι το Ελληνικό Κράτος χρηματοδοτεί το κόστος λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων χωρίς να κατευθύνει ή να επηρεάζει τις επιλογές των οικογενειών των μαθητών. Στο πλαίσιο οικοδόμησης μιας ισότιμης ενιαίας δημόσιας εκπαίδευσης θεμελιωμένης στις αρχές της ισονομίας και ισοπολιτείας, και στη μειονοτική εκπαίδευση ισχύουν τα προβλεπόμενα για τη δημόσια εκπαίδευση, όσον αφορά την οικονομική ενίσχυσή τους από το κράτος, αλλά και την υλοποίηση των (ιδίων) εκπαιδευτικών δράσεων.

Με τη γλώσσα των αριθμών..

Στη Θράκη για την περίοδο 2023-2024 λειτουργούσαν 311 δημόσια δημοτικά σχολεία, όπου φοιτούν 15.250 μαθητές (από 16.455 το 2020) ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Ταυτόχρονα, με βάση τη συνθήκη της Λωζάννης και τα σχετικά μορφωτικά πρωτόκολλα, λειτουργούν 90 μειονοτικά δημοτικά σχολεία (47 στη Ροδόπη, 34 στην Ξάνθη και 9 στον Έβρο), όπου φοιτούν 3.255 μαθητές (από 4.542 το 2020).

Για την τρέχουσα σχολική περίοδο αποκαλυπτική είναι και η αναλογία δημοσίων και μειονοτικών σχολείων στην περιοχή. Στην Ξάνθη, υπάρχουν 33 δημόσια δημοτικά με 5.185 μαθητές (μ.ο. 157 μαθητές ανά σχολείο) και 34 μειονοτικά με 1.388 μαθητές (μ.ο. 41 μαθητές ανά σχολείο). Στη Ροδόπη, υπάρχουν 25 δημόσια δημοτικά με 3.268 μαθητές (μ.ο. 131 μαθητές ανά σχολείο) και 47 μειονοτικά με 1.603 μαθητές (μ.ο. 34 μαθητές ανά σχολείο). Στον δε Έβρο, υπάρχουν 49 δημόσια δημοτικά με 6.172 μαθητές (μ.ο. 126 μαθητές ανά σχολείο) και 9 μειονοτικά με 264 μαθητές (μ.ο. 29 μαθητές ανά σχολείο). Το 70% των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη είναι ολιγοθέσια (Ξάνθη 62%, Ροδόπη 75%, Έβρος 78%). Αντιθέτως, μόλις 7% των δημοσίων είναι ολιγοθέσια.

Η μειονοτική εκπαίδευση απολαμβάνει πολλά προνόμια και υπερχρηματοδοτείται επί δεκαετίες. Επί παραδείγματι, η συνολική δαπάνη για τα μειονοτικά σχολεία του σχολ. έτους 2021-22 κυμάνθηκε στα 3.800 ευρώ ανά μαθητή, τη στιγμή που για τα δημόσια δημοτικά της Θράκης κυμάνθηκε στα 3.200 ευρώ ανά μαθητή.. Παραδείγματος χάριν το όριο για την αναστολή λειτουργίας των δημοσίων σχολείων είναι 15 μαθητές (με έναν εκπαιδευτικό ανά τμήμα) ενώ για τα μειονοτικά σχολεία είναι 9 μαθητές (με δύο εκπαιδευτικούς ανά τμήμα).

Τα μειονοτικά σχολεία όχι μόνο λειτουργούν με διπλάσιο αριθμό εκπαιδευτικών απ’ ότι τα δημόσια σχολεία αλλά ενισχύονται ακόμα περισσότερο με εκπαιδευτικό προσωπικό.Λόγω ακριβώς της προνομιακής μεταχείρισης των μειονοτικών σχολείων το 2023 ανεστάλη η λειτουργία 19 δημοσίων σχολείων αλλά μόλις 9 μειονοτικών. Εάν υπήρχε ίση μεταχείριση μεταξύ δημοσίων και μειονοτικών σχολείων, θα έπρεπε να είχε ανασταλεί η λειτουργία 38 μειονοτικών σχολείων και όχι μόνο 9.

Επίσης η κάλυψη της μισθοδοσίας του εκπαιδευτικού προσωπικού των μειονοτικών δημοτικών σχολείων δεν αποτελεί υποχρέωση της Ελλάδας, βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης. Ωστόσο, η ελληνική Πολιτεία αποφάσισε μόνη της να μισθοδοτήσει το εκπαιδευτικό προσωπικό των μειονοτικών δημοτικών σχολείων ώστε οι γονείς να απαλλαχθούν από το οικονομικό βάρος, το οποίο θα λειτουργούσε ως αντικίνητρο για την φοίτηση των παιδιών τους στα μειονοτικά σχολεία, σε σχέση με τα δημόσια σχολεία.

Αντί Επιλόγου

Οι φιλοπροξενικοί αντιλαμβάνονται ότι η πλειοψηφία της Μειονότητας έχει βαρεθεί τον αρνητισμό και το κλίμα διχασμού που διασπείρουν τα ενεργούμενα του τουρκικού παρακράτους της Θράκης κι επιχειρούν να εγκλωβίσουν τμήμα της μειονότητας σε αναχρονιστικό πλαίσιο προκειμένου να το εργαλειοποιήσουν .

Οι οικογένειες των συμπολιτών μας από την Μειονότητα επιλέγουν όλο και περισσότερα τα δημόσια σχολεία για την φοίτηση των παιδιών τους με ό,τι σημαίνει αυτό για την μετέπειτα εξέλιξή τους, απορρίπτοντας το νεοθωμανικό αναθεωρητικό θεοκρατικό μοντέλο που επιχειρεί να επιβάλλει το τοπικό μειονοτικό κι εθνικιστικό ιερατείο

.Επίσης , άλλη μία παράμετρος με το κλείσιμο των σχολείων σχετίζεται με την εσωτερική μετακίνηση προς τα αστικά κέντρα της Θράκης κι αυτό φαίνεται κι από την έναρξη νέων επιχειρήσεων, επιτηδευμάτων κλπ στις πόλεις της Θράκης.

Την ίδια στιγμή η Ελληνική Πολιτεία διαχρονικά ενισχύει την εκπαίδευση στη μειονότητα και εγκρίνει κι έκτακτες και συμπληρωματικές χρηματικές επιχορηγήσεις επιπροσθέτως των τακτικών κονδυλίων που διατίθενται για την λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Οι δράσεις που χρηματοδοτούνται από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος και είναι σε εξέλιξη αφορούν στην ανάπτυξη ικανοτήτων ανθρώπινου δυναμικού σε υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας με έμφαση στην αναβάθμιση των ιεροσπουδαστηρίων και των εκπαιδευτικών δομών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης

 

Facebook
Twitter
Email