ΠΑΣΟΚ: Οριστικό κλείσιμο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» – Αντίκτυπος στην παραχώρηση και τις υποδομές της Βόρειας Ελλάδας

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε σήμερα επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, σχετικά με το επικείμενο οριστικό κλείσιμο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και την απώλεια του εποπτικού ρόλου της εταιρείας στην παραχώρηση του οδικού άξονα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πρόσφατη συνάντηση του Υφυπουργού Υποδομών με το Δ.Σ. του σωματείου εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», το Υπουργείο αποφάσισε την κατάργηση της εταιρείας από τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και την έναρξη διαδικασίας οικονομικής εκκαθάρισης, ενόψει της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη για τα επόμενα 35 έτη.

Το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι η εταιρεία, παρά τη διαχειριστική αδράνεια των τελευταίων ετών, διαχειρίστηκε επιτυχώς το έργο του άξονα και των καθέτων του, ύψους περίπου 8 δισ. ευρώ, καθώς και πρόσθετα έργα υποδομής στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και μάλιστα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Το κόμμα τονίζει ότι το κλείσιμο χωρίς ολοκληρωμένο πλάνο για τη διαχείριση των έργων στη Βόρεια Ελλάδα υπογραμμίζει την απουσία ουσιαστικής αποκέντρωσης και περιφερειακού σχεδιασμού.

Ειδικότερα, η ερώτηση των βουλευτών εστιάζει σε κρίσιμα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, όπως η διασυνοριακή γέφυρα Ελλάδας – Τουρκίας, το τμήμα Χαλάστρα–Εύζωνοι και τμήματα του οδικού δικτύου σε Κοζάνη, Καστοριά, Ηγουμενίτσα και Καβάλα. Το ΠΑΣΟΚ επισημαίνει ότι η εποπτεία της σύμβασης παραχώρησης απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και αυστηρό έλεγχο, αρμοδιότητες για τις οποίες η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» διαθέτει τεχνογνωσία.

Στην ερώτηση περιλαμβάνονται συγκεκριμένα ερωτήματα προς τον Υπουργό: γιατί δεν ανατέθηκε στην εταιρεία η εποπτεία της παραχώρησης, ποιο ποσοστό των εισπράξεων από τα διόδια θα αποδίδεται στο Δημόσιο, ποιο σχέδιο υπάρχει για τη διαχείριση των έργων και του προσωπικού, καθώς και αν εξετάζεται η συγχώνευση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με άλλες εταιρείες υποδομών της Θεσσαλονίκης.

Οι βουλευτές που υπογράφουν την ερώτηση είναι οι Αναστάσιος Νικολαΐδης, Αχμέτ Ιλχάν, Θρασκιά Ουρανία (Ράνια), Κουκουλόπουλος Παρασκευάς (Πάρις), Πάνας Απόστολος, Παππάς Πέτρος, Παραστατίδης Στέφανος και Τσίμαρης Ιωάννης.

Η εξέλιξη αυτή προκαλεί ανησυχία για τη συνέχεια και την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης των έργων υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς η εταιρεία αποτέλεσε έως σήμερα βασικό πυλώνα σχεδιασμού και υλοποίησης σημαντικών έργων.

Facebook
Twitter
Email