Από το 2013 (όταν ξεκίνησε το προσχηματικό έργο του ποδηλατοδρόμου) είχε καταστεί σαφές σε μεγάλο τμήμα των κατοίκων της Κομοτηνής ότι η Δημοτική Αρχή υλοποιεί τις αστικές αναπλάσεις χωρίς να αφουγκραστεί και να λάβει υπόψη τις ανάγκες μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης με τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες της Κομοτηνής.
Είδαμε να δημιουργούνται μεγάλα και ασφαλή πεζοδρόμια, αλλά, στον αντίποδα, δημιουργούνται δυσλειτουργίες στην καθημερινότητα της πόλης. Το αυτοκίνητο και οι οδηγοί του τελούν υπό διωγμό, ενώ, πλέον, προβλήματα δημιουργούνται και στις γειτονιές τις πόλης.
Οι δρόμοι γίνονται υπερβολικά στενοί, νέοι δρόμοι για αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας δεν διανοίγονται, θέσεις στάθμευσης χάνονται, ενώ δεν αναπληρώνονται με την δημιουργία κοινόχρηστων πάρκινγκ.
Και μέσα σε όλα αυτά, πλήττεται και το (όποιο) τουριστικό μας προϊόν, αφού οι ξένοι επισκέπτες αντικρίζουν μια τριτοκοσμική εικόνα, όσον αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την πρόσβασή τους στις ξενοδοχειακές τους μονάδες.
Η δεκαετής , και πλέον, ενασχόληση με τα “οραματικά έργα” της διοικούσας παράταξης μας έχει δημιουργήσει την εντύπωση ότι άλλα περιγράφονται στα σχέδια και άλλα τελικά υλοποιούνται στην πράξη: από τα “έργα της μπατανόβουρτσας” περάσαμε στην “ανάπτυξη των πεζοδρομίων”..
Χαρακτηριστική είναι για το σημερινό μας κείμενο η περίπτωση των οδών Καβείρων-Σοφ. Κομνηνού, καθώς το κύριο ερώτημα παραμένει:
Καβείρων-Σοφ. Κομνηνού: Ποιός άλλαξε τα αρχικά σχέδια;
Από το επιτόπιο ρεπορτάζ προκύπτει ότι με ΕΠΙΤΟΠΙΑ εντολή Δημάρχου τα εκτελούμενα έργα διαφέρουν από την περιγραφή του έργου, καθώς
- στην περίπτωση της οδού Καβείρων δημιουργείται ένα πεζοδρόμιο ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ και ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΟΚΤΩ (8) ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ,
- ενώ στην περίπτωση της Σοφ. Κομνηνού, στην γνωστή “πράσινη γωνία” με εντολή Δημάρχου, επίσης ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΔΥΟ-ΤΡΕΙΣ (2-3) ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ.
- Σκανδαλώδης πρέπει να θεωρηθεί και η ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ έμπροσθεν του καταστήματος εστίασης στο οποίο συχνάζει και η ελίτ του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όπως προκύπτει και από τα συνημμένα σχέδια (βλ. φωτογραφίες) ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ με τα οποία συμφωνούσαν και οι περίοικοι κι επαγγελματίες της περιοχής, οι οποίοι βλέπουν ότι με την ολοκλήρωση του έργου , η κατάσταση θα είναι χειρότερη από πριν, καθώς το κέντρο πλέον “στεγανοποιείται” χωρίς να λαμβάνει κανείς υπ’όψιν τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και διερχομένων.
Μέγα θέμα τίθεται βεβαίως και για την περίπτωση κυκλοφορίας οχημάτων εκτάκτου ανάγκης ενώ μία πρώτη εκτίμηση από έμπειρο στέλεχος του ΠΣ δείχνει να καθίσταται δυσχερής η επέμβαση μεγάλου πυροσβεστικού οχήματος εάν κι όποτε χρειασθεί.
Για τις ανάγκες μονίμων κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών (λχ πελάτες παρακείμενου ξενοδοχείου) αλλά και ΑμεΑ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για θέσεις στάθμευσης ενώ δεν έχουν δημιουργηθεί συνοδευτικές υποδομές .
Να σημειωθεί ότι το υπαίθριο πάρκινγκ της Κομοτηνής δεν μπορεί να εξυπηρετήσει πλέον τις αυξανόμενες ανάγκες της πόλης, η οποία εκτός των άλλων είναι και διοικητική πρωτεύουσα της ΑΜΘ με ό,τι αυτό σημαίνει για τις υπηρεσιακές ανάγκες στελεχών και κατοίκων.
Για όλα τα παραπάνω περιμένουμε τις επίσημες τοποθετήσεις κι απαντήσεις τόσο του Δήμου Κομοτηνής όσο και των επαγγελματικών συλλόγων και συντεχνιών ή/και άλλων αρμοδίων φορέων που οφείλουν ν’απαιτήσουν σημειακές παρεμβάσεις πριν παραδοθεί το έργο.