Ψυχική Υγεία: Ο Ρόλος των Νέων στην Πρόληψη

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας 2025, η οποία διοργανώνεται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, η Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης φιλοξενεί φέτος μια ειδική εκδήλωση αφιερωμένη στην ψυχική υγεία και την πρόληψη με τίτλο:
«Ψυχική Υγεία: Ο Ρόλος των Νέων στην Πρόληψη».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025, στις 10:00, στην Κεντρική Πλατεία Κομοτηνής, με τη συμμετοχή του Κέντρου Νεολαίας και Εθελοντισμού «Exagono» – Δήμου Κομοτηνής. Στόχος είναι η ενεργή συμμετοχή των νέων, η ενίσχυση του διαλόγου με την τοπική κοινωνία και η προαγωγή της ψυχικής ευημερίας μέσα από πρωτότυπες δράσεις και βιωματικά εργαστήρια.

Δράσεις και βιωματικά εργαστήρια

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

1. Βιωματικά Εργαστήρια:

  • «Η κίνηση ως ορόσημο της ψυχικής υγείας» – Σύλλογος ΑΞΙΖΩ

  • «Πως οι τέχνες προάγουν την ψυχική υγεία» – 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής

  • «Ψυχοκινητική» – Casa Capoeira

2. Εργαστήρια καλλιτεχνικής έκφρασης:

  • Ζωγραφική σε tote bags με θετικά μηνύματα

  • Έκθεση ζωγραφικής – Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Κομοτηνής

3. Διαδραστικές δράσεις:

  • «Σπάμε τα Ταμπού»: Τοίχος με μηνύματα ενάντια στο στίγμα

  • «Ο Εγκέφαλος της Πρόληψης και Ενσυναίσθησης»: Συλλογική καταγραφή σκέψεων

  • «Σπάσε το μπαλόνι και πάρε ένα θετικό μήνυμα ημέρας»

4. Σταθμοί ενημέρωσης από φορείς και συλλόγους:
Συμμετέχουν μεταξύ άλλων:

  • Σύλλογος Καρκινοπαθών και φίλων Ν. Ροδόπης «Δύναμη Ψυχής»

  • Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Κομοτηνής – Παιδικά Χωριά SOS

  • Μονάδα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης Θρυλορίου Κομοτηνής – Σωματείο ΙΚΕΛΟΣ

  • Σύλλογος ΑΞΙΖΩ

  • Δ.Α.Δ.Α.Α. – Σύλλογος για Παιδιά και Ενήλικες με ΔΑΔ, Αυτισμό και Asperger

  • Ξενώνας Κακοποιημένων Γυναικών Δήμου Κομοτηνής

  • Σ.Α.Ι.Φ.Ν.Ε.Θ.

  • Εταιρεία Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος

Συμμετοχή της νέας γενιάς

Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν μαθητές από σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κομοτηνής (2ο Γυμνάσιο, 1ο & 2ο ΓΕΛ, 3ο Πειραματικό ΓΕΛ, 1ο & 2ο ΕΠΑΛ, Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο) καθώς και φοιτητές του ΔΠΘ. Μέσα από αυτή τη συνεργασία επιδιώκεται η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων για την ψυχική υγεία, η διασύνδεσή τους με την κοινωνία και η ενίσχυση της πρόληψης.

Η εκδήλωση αναδεικνύει την ψυχική υγεία ως συλλογική υπόθεση, με τους νέους να έχουν ενεργό ρόλο στην πρόληψη και την ενσυναίσθηση προς την κοινότητα.