Στην άσφαλτο χωρίς ασφάλεια: Οι Έλληνες οδηγοί αγνοούν ζώνη και κανόνες

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», που ιδρύθηκε πριν από 20 χρόνια μετά την τραγική απώλεια του Πάνου Μυλωνά, επαναλαμβάνει την αταλάντευτη δέσμευσή του στην πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων. Με στόχο έναν κόσμο χωρίς θύματα στην άσφαλτο, το Ι.Ο.ΑΣ. καλεί Πολιτεία, Οργανισμούς και πολίτες να συστρατευτούν σε ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη παρατήρησης σε Αττική, Κρήτη και Εύβοια, η χρήση ζώνης ασφαλείας φτάνει μόλις το 54%, στα πίσω καθίσματα στο 21%, ενώ μόνο το 46% των συνεπιβατών δικύκλων φορά κράνος. Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση φτάνει το 13%, και η Ελλάδα παραμένει πρώτη στην Ε.Ε. σε θανάτους οδηγών μοτοσικλετών. Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου για παιδιά και νέους 5–29 ετών.

Το Ι.Ο.ΑΣ. στηρίζει το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021–2030 και τη στρατηγική «Vision Zero». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ενισχυμένους ελέγχους με σύγχρονες τεχνολογίες, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση, συνεργασίες με φορείς, συστηματική παρακολούθηση και μετρήσιμους στόχους για το 2030:

  • Χρήση ζώνης ≥85%

  • Χρήση κινητού <5%

  • Χρήση κράνους ≥90%

  • Μείωση θανατηφόρων τροχαίων κατά 50%

Η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, τονίζει ότι η Οδική Ασφάλεια είναι συλλογική ευθύνη και ζήτημα ζωής. Καλεί όλους να ενώσουν τις δυνάμεις τους, γιατί… δεύτερη ζωή δεν υπάρχει.

Η αναλυτική παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας είναι διαθέσιμη εδώ.

1314

Facebook
Twitter
Email