Τo chatgpt για εκπαιδευτικούς και μαθητές
Πρακτική εφαρμογή και παραδείγματα
ΤΣΙΩΤΑΚΗΣ ΑΝ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Αξιοποιώντας το βιβλίο αυτό οι αναγνώστες θα κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες του ChatGPT, τα οποία είναι ικανά να μεταμορφώσουν την εκπαίδευση στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Ελπίδα μας είναι να εμπνευστούν και να πειραματιστούν σε αυτό το νέο πεδίο που ανοίγεται στην εκπαίδευση και στη μάθηση. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
ΜΕΡΟΣ Α. Εισαγωγικά στοιχεία
1 Τι είναι το ChatGPT. Λειτουργία, δυνατότητες και περιορισμοί
1.1 Τι είναι το ChatGPT;
1 2 Πώς χρησιμοποιείται το ChatGPT;
1.3 Η ιστορία του ChatGPT
1.4 Τι μπορεί να κάνει το ChatGPT;
1.5 Τι δεν μπορεί να κάνει το ChatGPT;
1.6 Το περιβάλλον εργασίας του ChatGPT
1.7 Η πρώτη μου συζήτηση με το ChatGPT
1.8 Η αλληλεπίδραση ανθρώπου και ChatGPT
2. Ο ρόλος του ChatGPT στην εκπαίδευση
2.1 Φόβοι και εμπόδια στην προσπάθεια αξιοποίησης του ChatGPT από τους εκπαιδευτικούς
2.2 Λόγοι για την αξιοποίηση του ChatGPTαπό τους εκπαιδευτικούς
2.3 Αξιοποίηση του ChatGPT από τους εκπαιδευτικούς
2.4 Αξιοποίηση του ChatGPT από τους μαθητές
3. Επικοινωνία με το ChatGPT (Η τέχνη του prompting)
ΜΕΡΟΣ Β. Εκπαιδευτικός σχεδιασμός – Διδασκαλία με χρήση του ChatGPT
4. Σχεδιασμός διδασκαλίας
4.1 Σχεδιάζω μαθησιακούς στόχους
4.2 Επιλέγω και αξιοποιώ μαθησιακές μεθόδους και τεχνικές
4.3 Διαμορφώνω διδακτικό υλικό
4.4 Δημιουργώ δραστηριότητες
4.5 Σχεδιάζω μαθησιακά σενάρια
4.6 Διαμορφώνω δημιουργικές ιδέες για τη διδασκαλία μου
5. Σχεδιασμός αξιολόγησης
5.1 Σχεδιάζω την αξιολόγηση του μαθήματος
5.2 Δημιουργώ ερωτήσεις αξιολόγησης
5.3 Δημιουργώ ρουμπρίκες και εργαλεία αξιολόγησης
5.4 Δημιουργώ διαδραστικό υλικό αξιολόγησης
5.5 Δημιουργώ ανατροφοδότηση για τους μαθητές μου
6. Χρήση του ChatGPT στην τάξη από τους μαθητές
ΜΕΡΟΣ Γ. Χρήση του ChatGPT από τους μαθητές
7. Τρόποι αξιοποίησης του ChatGPT από τους μαθητές
7.1 Μεταφράζω και κατανοώ κείμενα
7.2 Επεξεργάζομαι γραπτό λόγο και βελτιώνω τον τρόπο γραφής μου
7.3 Αναζητώ και αναλύω πληροφορίες
7.4 Μαθαίνω μόνος μου και ελέγχω τις γνώσεις μου
7.5 Μαθαίνω να γράφω κώδικα
7.6 Μαθαίνω διασκεδάζοντας με την τεχνητή νοημοσύνη
ΜΕΡΟΣ Δ. Χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, προκλήσεις και προοπτικές
8. Ηθική και δεοντολογική χρήση του ChatGPT
8.1 Αποφυγή και αναγνώριση του πλαγιαρισμού με τη χρήση του ChatGPT
8.2 Ηθική και δεοντολογική χρήση του ChatGPT και πολιτικές
8.3 Δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
8.4 Ενσωμάτωση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στη λειτουργία των σχολείων
9. Προβληματισμοί και προκλήσεις για το μέλλον
10. Κατηγορίες εφαρμογών παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης
Επίλογος
