Μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης των φορέων ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και του τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ, δημιουργείται ο νέος οργανισμός «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Α.Ε.», στο πλαίσιο των νόμων 5167/2024 και 5220/2025.
Ο νέος φορέας έχει ως βασικό στόχο την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας, την ενίσχυση της εποπτείας του δικτύου και την αξιολόγηση του προσωπικού σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα λειτουργίας και διακυβέρνησης.
Η νέα Διοίκηση
Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας συγκροτείται από καταξιωμένα στελέχη με εμπειρία σε υποδομές, διοίκηση και τεχνολογία:
-
Γιώργος Ιωάννου – Πρόεδρος: Καθηγητής Διοίκησης Παραγωγής και Υπηρεσιών στο ΟΠΑ, με σημαντική εμπειρία στη διοίκηση οργανισμών και αγορών ενέργειας. Από το 2024 προεδρεύει του ΟΣΕ, προωθώντας τον εκσυγχρονισμό του.
-
Χρήστος Παληός – Διευθύνων Σύμβουλος: Πολιτικός Μηχανικός με MBA, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, με εμπειρία στη διοίκηση έργων υποδομών και τις διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης.
-
Χρύσα (Κρίστη) Αγαπητού – Αντιπρόεδρος: Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, με ειδίκευση στη διαχείριση κρίσεων και επιχειρησιακή στρατηγική, και εμπειρία σε θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού και τοπικής αυτοδιοίκησης.
-
Ευάγγελος Χριστογιάννης – Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος: Πολιτικός Μηχανικός με διδακτορικό στην οικονομική αποδοτικότητα σιδηροδρομικών διαδρόμων, με 20 χρόνια εμπειρίας στον ΟΣΕ σε θέσεις ευθύνης για συντήρηση και διαχείριση έργων υποδομής.
-
Αθανάσιος Στάβερης – Μέλος ΔΣ: Ιδρυτής της Tools of Tech, με αντικείμενο κυβερνοασφάλεια και Τεχνητή Νοημοσύνη. Πρώην Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με διεθνή εμπειρία σε έργα δημόσιας ασφάλειας.
-
Κατερίνα Δεμερούτη – Μέλος ΔΣ: Γενική Διευθύντρια Εταιρικής Υποστήριξης στη ΣΤΑΣΥ, με πολυετή εμπειρία σε στρατηγική επικοινωνία και μετασχηματισμό δημόσιων συγκοινωνιών.
-
Μάριος Μπόμπουλος – Μέλος ΔΣ: Ηλεκτρολόγος Μηχανικός με διεθνή εμπειρία σε σιδηροδρομικά και ενεργειακά έργα, Διευθύνων Σύμβουλος της PPC Inspectra (Όμιλος ΔΕΗ).
Η έναρξη λειτουργίας του νέου ΟΣΕ σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις σιδηροδρομικές υποδομές στην Ελλάδα, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και της αποδοτικότητας του δικτύου.