Το ΝΟΗΣΙΣ πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά, προσθέτοντας μια νέα υπηρεσία στην εξυπηρέτηση του κοινού, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για μια καινοτόμο πρωτοβουλία που στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και στην παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης.
Ο ΝΟΕ515, ένας εικονικός βοηθός ρωτάει τον επισκέπτη για τη σύνθεση της παρέας του (αριθμός και ηλικίες), τον διαθέσιμο χρόνο και τα κύρια ενδιαφέροντά του. Με μια σύντομη ανασκόπηση όλων των διαθέσιμων επιλογών, προτείνει -βάσει των συγκεκριμένων δεδομένων που ορίζει ο επισκέπτης- την καλύτερη δυνατή λύση. Παράλληλα, ενημερώνει για το τρέχον πρόγραμμα λειτουργίας, παρουσιάζει χάρτη των εγκαταστάσεων και βέβαια ζητάει αξιολόγηση για τις προτάσεις που έκανε.
Για την πρωτοποριακή αυτή εφαρμογή η Πρόεδρος του ΝΟΗΣΙΣ, Δρ. Στέλλα Μπεζεργιάννη δήλωσε:
«Το ΝΟΗΣΙΣ με τις δικές του δυνάμεις σε προσωπικό σχεδίασε ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη προς όφελος των επισκεπτών του. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα και τον κανονισμό λειτουργίας των αιθουσών προβολής και του Μουσείου Τεχνολογίας, ο εικονικός βοηθός προτείνει το καταλληλότερο και οικονομικότερο εισιτήριο ή συνδυασμό εισιτηρίων, εξατομικευμένα για τον κάθε επισκέπτη, στοχεύοντας στη διευκόλυνση της ενημέρωσης και της διαδικασίας αγοράς εισιτηρίων στα ταμεία».
Η υπεύθυνη πληροφορικής του ΝΟΗΣΙΣ, κ. Κατερίνα Πρωτογέρου, ανέφερε:
«Ο εικονικός βοηθός αναπτύχθηκε με τη χρήση του Gemini και αποτελεί μια καινοτόμο εφαρμογή εγκατεστημένη σε τοπικό διακομιστή του ΝΟΗΣΙΣ. Έχει υλοποιηθεί από την ομάδα Πληροφορικής του φορέα, σε Go και HTML για το περιβάλλον χρήστη, ώστε να προσφέρει μια λειτουργική εμπειρία στον επισκέπτη και να μειώσει αποτελεσματικά τους χρόνους αναμονής. Ο NOE515 καθοδηγεί τον επισκέπτη βήμα-βήμα στην επιλογή του τύπου εισιτηρίου που εξυπηρετεί καλύτερα τη σύνθεση της ομάδας του (αριθμός ενηλίκων, παιδιών), τη διαθέσιμη ώρα και τα κύρια ενδιαφέροντά του».
Ο Διευθυντής Έρευνας Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, κ. Βασίλης Μάτσος διευκρινίζει:
«Αυτή την περίοδο, ο NOE515 βρίσκεται σε στάδιο δοκιμαστικής λειτουργίας (beta) και είναι τοποθετημένος στα ταμεία του ΝΟΗΣΙΣ, προτρέποντας τον επισκέπτη να δοκιμάσει έναν εναλλακτικό τρόπο εξυπηρέτησης. Ο βοηθός καταγράφει ανώνυμα τις απαντήσεις αξιολόγησης των χρηστών για λόγους ανατροφοδότησης και βελτίωσης της παρεχόμενης εμπειρίας, στοχεύοντας στην προώθηση πλήρους λειτουργίας του συστήματος από τον Σεπτέμβριο».
Στα σχέδια για το μέλλον περιλαμβάνεται ακόμη η ενσωμάτωση του βοηθού NOE515 στην ιστοσελίδα του ΝΟΗΣΙΣ ως chatbot, καθώς και υποστήριξη περισσότερων γλωσσών, ώστε να εξυπηρετεί τους ξένους επισκέπτες του φορέα.