Στην Ξάνθη για τον αγιασμό και το πρώτο κουδούνι η Σοφία Ζαχαράκη – Αναβαθμισμένα σχολεία και καινοτομίες στη διδασκαλία για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Στην Ξάνθη βρέθηκε σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου 2025, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η Υπουργός παρακολούθησε τον αγιασμό σε σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων, επισημαίνοντας τις βελτιώσεις στις υποδομές και τις καινοτομίες στη διδασκαλία.
Ιδιαίτερα, η Υπουργός επισκέφθηκε:
-
Το Δημόσιο Ωνάσειο Γυμνάσιο (1ο Γυμνάσιο) και το Δημόσιο Ωνάσειο Λύκειο (2ο Γενικό Λύκειο), τα οποία φέτος λειτουργούν με ενισχυμένες υποδομές, σύγχρονα εργαστήρια και διαδραστικούς πίνακες.
-
Το 11ο Δημοτικό και το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», με πλήρη ανακαίνιση αιθουσών, χώρων υγιεινής και νέα γήπεδα. Η συστέγασή τους με το ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης ενισχύει την εκπαιδευτική υποστήριξη.
-
Το 13ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, εφαρμόζει ομίλους αριστείας και καινοτομίας σε τομείς όπως η ρομποτική, οι φυσικές επιστήμες, η μυθολογία και το θέατρο.
-
Το 5ο Γυμνάσιο και το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, που ανακαινίστηκαν μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», ξεχωρίζουν για τα προγράμματα Erasmus, τις διεθνείς διακρίσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις στο CERN και φιλανθρωπικές δράσεις.
Η Υπουργός επισκέφθηκε επίσης το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ξάνθης, όπου ολοκληρώθηκαν πρόσφατα εργασίες συντήρησης με δαπάνη της Ελληνικής Πολιτείας, καθώς και το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης, που εγκαταστάθηκε σε νέο κτίριο κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025.
Κατά τον χαιρετισμό της, η Σοφία Ζαχαράκη τόνισε:
«Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι σήμερα στην Ξάνθη για τον αγιασμό της νέας σχολικής χρονιάς. Υποδεχόμαστε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σε σχολεία με σύγχρονες υποδομές, νέα ψηφιακά εργαλεία και φωτεινούς χώρους που καθιστούν τη μάθηση δημιουργική και ελκυστική.
Οι διαδραστικοί πίνακες, τα σετ ρομποτικής, οι όμιλοι δημιουργικότητας και οι απογευματινές δραστηριότητες παρέχουν στα παιδιά ευκαιρίες να αναπτύξουν δεξιότητες και να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους. Θέλουμε το σχολείο να είναι ανοιχτό στην κοινωνία και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών.
Φέτος εισάγουμε νέα βιβλία στην Πληροφορική, το μάθημα των Οικονομικών στη Γ΄ Γυμνασίου, επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς και την πιλοτική εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου. Το Ωνάσειο Γυμνάσιο Ξάνθης θα συμμετάσχει στο νέο πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης, με έμφαση στην ασφάλεια των δεδομένων. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα λειτουργεί ως εργαλείο, όχι ως αυτοσκοπός.
Ευχαριστώ θερμά το Ίδρυμα Ωνάση και τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, που με τις δωρεές τους ανακαινίσθηκαν 431 σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Με τη συνεργασία Πολιτείας και κοινωνίας, η δημόσια εκπαίδευση εξελίσσεται και προσφέρει σε κάθε παιδί το σχολείο που του αξίζει.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους!»
Στον αγιασμό παρευρέθησαν επίσης ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Στέλιος Παπαδημητρίου, η Γενική Διευθύντρια της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Χαρούλα Απαλαγάκη, καθώς και εκπρόσωποι της Alpha Bank, Eurobank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς.







