Πρόγραμμα ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ: 5,2 εκατ. πολίτες έκαναν δωρεάν εξετάσεις

Ιδιαίτερα υψηλή συμμετοχή καταγράφει το Εθνικό Πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ», καθώς περισσότεροι από 5,2 εκατομμύρια πολίτες έχουν ήδη διενεργήσει δωρεάν προληπτικές εξετάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, εντοπίστηκαν έγκαιρα ευρήματα σε περίπου 178.000 περιπτώσεις.

Νέα προγράμματα για παχυσαρκία και νεφρική δυσλειτουργία

Στο επίκεντρο της συνέντευξης τύπου του Υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη και της Αναπληρώτριας Υπουργού Ειρήνης Αγαπηδάκη βρέθηκαν οι δύο νέες δράσεις:

  1. Παχυσαρκία Ενηλίκων: * Αφορά 36.360 δικαιούχους και περιλαμβάνει δωρεάν ιατρική παρακολούθηση, διατροφική συμβουλευτική και φαρμακευτική αγωγή.

    • Περίπου 3.500 άτομα με σοβαρή κλινική επιβάρυνση (ΔΜΣ >50) λαμβάνουν φροντίδα κατ’ οίκον μέσω Κινητών Ομάδων Υγείας.

    • Συμμετέχουν πάνω από 500 δημόσιες δομές υγείας και 6.300 φαρμακεία.

  2. Νεφρική Δυσλειτουργία:

    • Έχουν ήδη αποσταλεί 1.590.000 παραπεμπτικά για προληπτικό έλεγχο.

    • Δημιουργήθηκαν 250.000 νέα παραπεμπτικά για πολίτες που συμπλήρωσαν το 30ό έτος της ηλικίας τους.

Χρηματοδότηση και Στόχοι

Τα προγράμματα εντάσσονται στη δράση «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0). Ο Υπουργός Υγείας υπογράμμισε τη μετάβαση από το μοντέλο της νοσοκομειακής περίθαλψης στην ενεργητική πρόληψη, ενώ η κ. Αγαπηδάκη τόνισε την προσπάθεια για βελτίωση των εθνικών δεικτών υγείας.