Ένωση Αξιωματικών ΕΛΑΣ: Ζητά επίδομα παραμεθορίου για Ροδόπη, Ξάνθη και Δράμα

Ένωση Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. ΑΜΘ: Ζητά την επέκταση του επιδόματος παραμεθορίου σε Ροδόπη, Ξάνθη και Δράμα – Ανισότητες και «κραυγαλέες» εξαιρέσεις

Την άμεση θεσμική παρέμβαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας (ΠΟΑΞΙΑ) προς την Πολιτική και Φυσική Ηγεσία του Σώματος ζητά η Ένωση Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΕΑΑΜΘ). Με έγγραφό της (Αριθ. Πρωτ.: 101/2026), η Ένωση διεκδικεί την επέκταση της χορήγησης του επιδόματος παραμεθορίου στο σύνολο του αστυνομικού προσωπικού που υπηρετεί στις Περιφερειακές Ενότητες Ροδόπης, Ξάνθης και Δράμας.

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, ο πρόσφατος Νόμος 5246/2025 (άρθρο 24) σε συνδυασμό με την πρόσφατη απόφαση του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. (18/06/2026) εισήγαγε το κριτήριο της «εγγύτητας στα σύνορα» ειδικά για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ρύθμιση αυτή έχει ως αποτέλεσμα στην Περιφέρεια ΑΜΘ το επίδομα να καταβάλλεται τελικά σε ελάχιστους αστυνομικούς, δημιουργώντας κατάφωρες αδικίες.

Η Ένωση τονίζει ότι την ίδια ώρα που ο γενικός νόμος για το δημόσιο (ν. 4354/2015) αναγνωρίζει ως «παραμεθόρια» κάθε δημόσια δομή σε όλο το εύρος των συγκεκριμένων Νομών, οι Αστυνομικές Υπηρεσίες εξαιρούνται αδικαιολόγητα. Οι αστυνομικοί που υπηρετούν σε Ροδόπη, Ξάνθη και Δράμα αντιμετωπίζουν τα ίδια ακριβώς υπηρεσιακά ζητήματα, τους ίδιους κινδύνους και το ίδιο κόστος ζωής, εξυπηρετώντας εθνικά κρίσιμους σκοπούς σε μια ενιαία γεωγραφική ζώνη.

Τα Κύρια Σημεία του Αιτήματος:

  • Θεσμικό Παράδοξο: Ενώ ολόκληρη η γεωγραφική περιφέρεια των Νομών Ροδόπης, Ξάνθης και Δράμας θεωρείται παραμεθόριος για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, εξαιρούνται οι αστυνομικοί λόγω του περιοριστικού κριτηρίου της «εγγύτητας στα σύνορα».

  • Υπηρεσιακή Πραγματικότητα: Όλο το αστυνομικό προσωπικό των τριών αυτών Περιφερειακών Ενοτήτων επωμίζεται το ίδιο βάρος στην πρώτη γραμμή, διαχειριζόμενο κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας και αστυνόμευσης.

  • Αίτημα Ίσης Μεταχείρισης: Ζητείται η οριζόντια επέκταση του επιδόματος παραμεθόριων περιοχών στο σύνολο των υπηρετούντων αστυνομικών στις τρεις Π.Ε., κατ’ αναλογία με τους μισθωτούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Σχόλιο Συντάκτη

Το αίτημα της Ένωσης Αξιωματικών ΑΜΘ αναδεικνύει μια ακόμη κραυγαλέα στρέβλωση της κρατικής μηχανής, που αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Είναι απορίας άξιο με ποια λογική το κράτος βαφτίζει «παραμεθόριο» έναν νομό για τον υπάλληλο μιας πολιτικής υπηρεσίας, αλλά τον αποχαρακτηρίζει όταν πρόκειται για τον αστυνομικό που περιπολεί στην ίδια ακριβώς περιοχή. Η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία αποτελούν μια ενιαία, εθνικά ευαίσθητη γεωγραφική και στρατηγική ζώνη. Διαχωρισμοί με βάση την «εγγύτητα των κτιρίων» στα σύνορα, όταν οι αστυνομικοί των Σαπών, της Κομοτηνής, της Ξάνθης ή της Δράμας καλούνται καθημερινά να διαχειριστούν τις ίδιες ακριβώς πιέσεις —όπως το διαρκές μεταναστευτικό κύμα και το μπαράζ των καταδιώξεων στο επαρχιακό δίκτυο— είναι τουλάχιστον άδικοι. Η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει έμπρακτα το έμψυχο δυναμικό της ΕΛ.ΑΣ. στην περιοχή μας, αποκαθιστώντας την ισονομία και σταματώντας να αντιμετωπίζει τους αστυνομικούς ως εργαζόμενους δεύτερης κατηγορίας.

 

  • Πηγή: Ένωση Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Επιμέλεια: RodopiPress