Η Ανάσταση και ο Εσπερινός της Αγάπης στην Κομοτηνή

Πάσχα στην Κομοτηνή: Το μήνυμα της Ανάστασης από τις φυλακές μέχρι τον Καθεδρικό Ναό

Με την πρέπουσα εκκλησιαστική λαμπρότητα και σε κλίμα βαθιάς κατάνυξης η Κομοτηνή γιόρτασε την Ανάσταση του Κυρίου και την Κυριακή του Πάσχα.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμων, ακολουθώντας μια διαδρομή ουσίας και προσφοράς, μετέφερε το αναστάσιμο μήνυμα αρχικά σε εκείνους που το έχουν περισσότερο ανάγκη: στους κρατουμένους του Καταστήματος Κράτησης, στους ασθενείς του Γενικού Νοσοκομείου και στους κεκοιμημένους στο Κοιμητηριακό Ναό της Ζωοδόχου Πηγής.

Η κορύφωση των εορτασμών ήρθε με την Ακολουθία της Παννυχίδος στον Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπου αναγνώσθηκε η Πατριαρχική Απόδειξη του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου.

Την Κυριακή του Πάσχα, το κέντρο της πόλης πλημμύρισε από τους ήχους της Φιλαρμονικής του Δήμου, η οποία προπορευόταν της πομπής για τον «Εσπερινό της Αγάπης».

Στον Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, το Ευαγγέλιο ακούστηκε σε επτά γλώσσες, στέλνοντας από την καρδιά της Θράκης ένα παγκόσμιο μήνυμα ελπίδας και αδελφοσύνης, με τον Μητροπολίτη να μοιράζει στο τέλος τα παραδοσιακά κόκκινα αυγά στους πιστούς.


Πηγή: Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας & Κομοτηνής Επιμέλεια: Νίκος Αρβανίτης


Η απόφαση του Σεβασμιωτάτου να ξεκινήσει την Ακολουθία της Αναστάσεως από το Κατάστημα Κράτησης και το Νοσοκομείο υπογραμμίζει τον κοινωνικό ρόλο της Εκκλησίας στην περιοχή μας: μια αγκαλιά που δεν ξεχνά κανέναν. Παράλληλα, η ανάγνωση του Ευαγγελίου σε τόσες γλώσσες —ανάμεσά τους και η τουρκική— κατά τον Εσπερινό της Αγάπης, αναδεικνύει την Κομοτηνή ως ένα διεθνές σταυροδρόμι πολιτισμών όπου η θρησκευτική πίστη γίνεται γέφυρα επικοινωνίας. Είναι αυτές οι στιγμές που η παράδοση συναντά την ουσία της συνύπαρξης.