Μ. Σχοινάς: Αγροτικές πληρωμές μέσω ΑΑΔΕ τη Δευτέρα και 20 εκατ. για το ρύζι

Μ. Σχοινάς: Τη Δευτέρα το μεγάλο πακέτο αγροτικών πληρωμών μέσω ΑΑΔΕ – Έρχονται και 20 εκατ. ευρώ για το ρύζι

Σημαντικές ειδήσεις για τον αγροτικό και αλιευτικό κόσμο της χώρας έβγαλε η τηλεοπτική συνέντευξη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτη Σχοινά, στην ΕΡΤ. Ο υπουργός ανακοίνωσε την έναρξη ενός μεγάλου κύκλου πληρωμών προς τους παραγωγούς, ο οποίος ξεκινά άμεσα στις αρχές της εβδομάδας, εγκαινιάζοντας παράλληλα ένα νέο, ψηφιακό σύστημα ελέγχου και διανομής.

Αγροτικές ενισχύσεις με «άρωμα» ΑΑΔΕ και de minimis στους ρυζοπαραγωγούς

  • Πληρωμές μέσω ΑΑΔΕ: Τη Δευτέρα πρόκειται να καταβληθεί ένα μεγάλο πακέτο αγροτικών πληρωμών. Η μεγάλη ανατροπή έγκρισης και διανομής των κονδυλίων έγκειται στο ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί ο γνώριμος μηχανισμός του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά η νέα δομή που χτίζεται μέσω της ΑΑΔΕ. «Πιστεύω ότι θα εκπλήξουμε θετικά με το ποσό της Δευτέρας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σχοινάς.

  • 20 εκατ. ευρώ για το ρύζι: Τη Δευτέρα ή την Τρίτη αναμένεται να πιστωθούν 20 εκατομμύρια ευρώ ως ενίσχυση de minimis στους Έλληνες ρυζοπαραγωγούς, ως αποζημίωση για τις ζημιές που υπέστησαν τα προηγούμενα έτη. Ο υπουργός άνοιξε μάλιστα τα χαρτιά του για μια πιο μόνιμη λύση, που στοχεύει στην ένταξη του κλάδου σε ένα ευρύ πρόγραμμα περιφερειακής ανάπτυξης, στα πρότυπα των αντίστοιχων ισπανικών μοντέλων της Βαλένθια.

  • Συνέχεια στους ελέγχους: Η μεταρρύθμιση του συστήματος πληρωμών θα συνοδεύεται από αυστηρούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλιστούν οι πραγματικοί δικαιούχοι. Όπως υπογράμμισε ο κ. Σχοινάς, στόχος είναι η απόλυτη διαφάνεια, ώστε για πρώτη φορά οι αγρότες να γνωρίζουν με ακρίβεια τι, πότε και γιατί πληρώνονται ή τι πρέπει να διορθώσουν στις αιτήσεις τους.

Επιδότηση για τον «πόλεμο» κατά του λαγοκέφαλου

Στο πεδίο της αλιείας, ο ΥΠΑΑΤ αναφέρθηκε στο εξειδικευμένο πρόγραμμα αντιμετώπισης του λαγοκέφαλου. Η αποζημίωση για τους επαγγελματίες ψαράδες που αλιεύουν αυτά τα ξενικά είδη ορίστηκε στα 5,33 ευρώ ανά κιλό (καθαρή τιμή). Η διαδικασία θα εκτελείται με τη σύμπραξη των Περιφερειών και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, το μέτρο θα επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Σχόλιο Συντάκτη

Η μετάβαση του συστήματος των αγροτικών πληρωμών υπό την ομπρέλα της ΑΑΔΕ αποτελεί, αν μη τι άλλο, μια δομική μεταρρύθμιση που οφείλει να βάλει οριστικό τέλος στις παθογένειες, τις καθυστερήσεις και τις “γκρίζες ζώνες” του παρελθόντος. Οι αγρότες και οι παραγωγοί της Περιφέρειάς μας –όπως οι ρυζοπαραγωγοί που περιμένουν δικαίως τα de minimis– έχουν ανάγκη από ρευστότητα, αλλά κυρίως από ένα κράτος που τους αντιμετωπίζει με συνέπεια και αξιοπιστία. Η διαφάνεια είναι το ζητούμενο. Όσο για το πολιτικό σχόλιο του κ. Σχοινά, η άνοιξη μπορεί να φαντάζει ως ο φυσικός εκλογικός ορίζοντας, όμως για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα, το μοναδικό «πηδάλιο» που μετράει είναι η επιβίωση της παραγωγής τους απέναντι στο αυξημένο κόστος και την κλιματική αβεβαιότητα.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Επιμέλεια: RodopiPress.gr