Οπτικό Υλικό από την Προκλητική Κινητοποίηση στην Αδριανούπολη: Η Κατάθεση του Μαύρου Στεφανιού και το Παραλήρημα κατά της Ελλάδας
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Στη δημοσιότητα έρχεται το οπτικοακουστικό υλικό από την οργανωμένη εθνικιστική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, 27 Ιουνίου 2026, έξω από το Ελληνικό Προξενείο στην Αδριανούπολη, όπως μεταδόθηκε από το τοπικό δίκτυο Keşan Anlık Haber. Στο σχετικό βίντεο αποτυπώνεται η πορεία των τουρκο-βαλκανικών σωματείων, η στιγμή της κατάθεσης του μαύρου στεφανιού, καθώς και οι εμπρηστικές δηλώσεις που στοχοποιούν την ελληνική ιστορία και τη Δυτική Θράκη.
Η κινητοποίηση, η οποία τελούσε υπό την καθοδήγηση της Βαλκανικής Συνομοσπονδίας Τούρκων της Ρούμελης, περιλάμβανε πορεία μελών διαφόρων συλλόγων (όπως του Μπαμπάεσκι, του Μπουγιουκκαριστιράν και Κοσοβάρων φοιτητών) που κρατούσαν πανό με συνθήματα όπως «Δεν ξεχάσαμε τη γενοκτονία της Τσαμουριάς, δεν θα επιτρέψουμε να ξεχαστεί».
Η Στιγμή της Πρόκλησης και οι Δηλώσεις Κοτσακιόσε
Στο αρχειακό υλικό καταγράφεται η στιγμή που οι διαδηλωτές προσεγγίζουν την πύλη του Ελληνικού Προξενείου —υπό το βλέμμα της τουρκικής αστυνομίας και με φόντο την ελληνική σημαία— και εναποθέτουν το μαύρο στεφάνι.
Αμέσως μετά, ο Γενικός Γραμματέας της Συνομοσπονδίας, Ισμαήλ Κοτσακιόσε, αναγιγνώσκει σε έξαλλη κατάσταση το κοινό δελτίο τύπου. Μεταξύ άλλων, ο κ. Κοτσακιόσε αναφέρει στο βίντεο:
«Η Ελλάδα, η οποία δεν αντιμετωπίζει το παρελθόν της, ακόμη κι αν αυτοπροσδιορίζεται ως το λίκνο του πολιτισμού, δεν μπορεί να ξεφύγει από την ευθύνη των επώδυνων γεγονότων της περιόδου 27 Ιουνίου 1944 – Μαρτίου 1945, κατά την οποία σφαγιάστηκαν χιλιάδες Μουσουλμάνοι. Σε αυτή την περίοδο σκοτώθηκαν 2.900 άνδρες, 214 γυναίκες και 96 παιδιά, βιάστηκαν 745 γυναίκες, ενώ κάηκαν 5.800 σπίτια σε 68 χωριά.»
Αμέσως μετά, ο εκπρόσωπος των οργανώσεων στρέφει τα βέλη του κατά της Ελληνικής Θράκης, επιχειρώντας μια πρωτοφανή διασύνδεση:
«Ακόμη και σήμερα η Ελλάδα συνεχίζει να παραβιάζει τα δικαιώματα της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης στην εκπαίδευση, την πίστη και την οργάνωση, τα οποία είναι εγγυημένα από τη Συνθήκη της Λοζάνης. Παρά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της 27ης Μαρτίου 2008, τα δικαιώματα των συλλόγων που φέρουν τη λέξη “Τουρκικός” στο όνομά τους δεν αναγνωρίζονται de facto εδώ και χρόνια. Καλούμε τους Έλληνες πολιτικούς να ενεργήσουν σύμφωνα με τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου. Δεν ξεχάσαμε, δεν ξεχνάμε και δεν θα επιτρέψουμε να ξεχαστούν οι σφαγές που διαπράξατε.»
Το οπτικό υλικό κλείνει με πλάνα από την υπαίθρια έκθεση φωτογραφίας που στήθηκε στη συνέχεια στον κεντρικό πεζόδρομο της Αδριανούπολης (Λεωφόρος Σαράτσαρ), όπου στελέχη των σωματείων ξεναγούσαν περαστικούς και μετέδιδαν τις αναθεωρητικές τους θέσεις.
-
Πηγή: Keşan Anlık Haber / UBA / Επιτόπιο Οπτικοακουστικό Υλικό
-
Επιμέλεια: Συντακτική Ομάδα RodopiPress
Σχόλιο Συντάκτη
Το συγκεκριμένο οπτικοακουστικό ντοκουμέντο από το Ελληνικό Προξενείο της Αδριανούπολης αποκαλύπτει το πλήρες εύρος της μεθοδευμένης τουρκικής προπαγάνδας. Δεν πρόκειται απλώς για μια ρητορική αποτύπωση, αλλά για μια ζωντανή, επιθετική ενέργεια, όπου εθνικιστικά σωματεία χρησιμοποιούνται ως «εργαλεία» της Άγκυρας για την άσκηση άμεσης διπλωματικής και ψυχολογικής πίεσης.
Η ιστορική αλήθεια, βέβαια, δεν αλλοιώνεται από τις κραυγές του κ. Κοτσακιόσε: Οι Μουσουλμάνοι Τσάμηδες στη Θεσπρωτία υπήρξαν στην πλειονότητά τους ένοπλοι συνεργάτες των Ναζί και των Φασιστών, διαπράττοντας αποδεδειγμένα εγκλήματα πολέμου κατά των Χριστιανών. Η φυγή τους στην Αλβανία έγινε οικειοθελώς μαζί με τα υποχωρούντα γερμανικά στρατεύματα για να ξεφύγουν από την ελληνική δικαιοσύνη, η οποία τους καταδίκασε νόμιμα, δημεύοντας τις περιουσίες τους και αφαιρώντας τους την ιθαγένεια το 1947.
Η ουσία όμως της σημερινής πρόκλησης βρίσκεται στο δεύτερο μισό των δηλώσεων του βίντεο. Η απροκάλυπτη προσπάθεια να συνδεθεί το «Τσάμικο» με τη Μουσουλμανική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης και η στοχοποίηση της Ελλάδας για δήθεν παραβιάσεις της Λοζάνης, ξεδιπλώνει το αληθινό σχέδιο: Την κατασκευή ενός τεχνητού «μουσουλμανικού-τουρκικού τόξου» στα Βαλκάνια. Το γεγονός ότι η εκδήλωση αυτή συντονίζεται στην Αδριανούπολη, η οποία βρίσκεται σε άμεση γεωγραφική και πολιτική επαφή με τις φιλοπροξενικές δομές της Κομοτηνής και της Ξάνθης, δείχνει ότι ο τελικός στόχος της πίεσης είναι η δική μας περιοχή. Η ανάδειξη αυτών των ντοκουμέντων είναι επιβεβλημένη, ώστε να γίνεται αντιληπτό το μέγεθος της οργανωμένης παραχάραξης που επιχειρείται εις βάρος της πατρίδας μας.





