Κομοτηνή: Η σιωπή των πολιτικών μπροστά στη Γενοκτονία της Μ. Ασίας– φόβος ή δισταγμός;

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Στην Κομοτηνή, την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025, η Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας πέρασε χωρίς την παρουσία των πολιτικών και τοπικών ηγετών που θα όφειλαν να τιμήσουν τη μνήμη των προγόνων μας.

Ο Δήμαρχος της πόλης, ο κυβερνητικός βουλευτής, τα περισσότερα σωματεία και τα πολιτικά κόμματα απουσίασαν!.. (με εξαίρεση τον εκπρόσωπο της Ελληνικής Λύσης.)

Εκ των θεσμικών πολιτειακών εκπροσώπων να επισημανθεί η παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης κ. Εμμανουήλ Ταπατζά που διασώζει την εικόνα της διοίκησης Χρ. Τοψίδη, η οποία έχει εγκολπώσει τον σκληρό φιλοπροξενικό πυρήνα της Θράκης, του οποίου προΐσταται ο Εγκάθετος Ριτβάν Μολλά Ισά!

Αυτή η σιωπή δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία. Λίγες ώρες νωρίτερα, η Αθήνα είχε γίνει στόχος των επιθετικών δηλώσεων της Τουρκίας, η οποία χαρακτήρισε «αβάσιμες και εξωφρενικές» τις αναφορές στη Γενοκτονία και απείλησε με αντίποινα για όποιον τολμούσε να υπενθυμίσει την ιστορία.

Μήπως λοιπόν οι τοπικοί άρχοντες της Κομοτηνής φοβήθηκαν; Μήπως οι απειλές του τουρκικού προξενείου υπερίσχυσαν της μνήμης και της αξιοπρέπειας;

Η παρουσία μεμονωμένων προσωπικοτήτων και εκπροσώπων συλλόγων ήταν συμβολική και αναγκαία, αλλά δεν μπορεί να καλύψει το κενό που αφήνει η απουσία της τοπικής ηγεσίας.

Η μνήμη δεν υποχωρεί μπροστά σε φόβο και πολιτικούς υπολογισμούς· οι ιστορικές αλήθειες δεν διαπραγματεύονται ούτε εκβιάζονται.

Η Κομοτηνή οφείλει να αναρωτηθεί: όταν η σιωπή γίνεται κανόνας μπροστά σε διεθνείς πιέσεις, ποιον υπηρετεί; Τους απογόνους των θυμάτων ή τον φόβο;

Στην ιστορία δεν χωρούν δισταγμοί, μόνο μνήμη και θάρρος. Και η σιωπή των πολιτικών της πόλης είναι θλιβερή υπενθύμιση ότι το θάρρος αυτό σήμερα λείπει.