Κυρ. Μητσοτάκης: Το Κτηματολόγιο ως Μοντέλο για τη Μεταφορά των Πολεοδομιών και τη Μάχη με το «Βαθύ Κράτος»
Σε μια εμβληματική εκδήλωση στο Ωδείο Αθηνών με τίτλο «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια», ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση μιας ιστορικής εκκρεμότητας 200 ετών για το ελληνικό κράτος.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι η εμπειρία και το επιτυχημένο ψηφιακό μοντέλο του Κτηματολογίου θα αποτελέσουν τον οδηγό για την επόμενη μεγάλη διαρθρωτική μεταρρύθμιση: τη μεταφορά των Υπηρεσιών Δόμησης (Πολεοδομίες) από την Τοπική Αυτοδιοίκηση απευθείας στο Κτηματολόγιο. Η απόφαση αυτή, η οποία είχε ληφθεί πριν από τις πρόσφατες αποκαλύψεις κυκλωμάτων διαφθοράς, στοχεύει στη δημιουργία ενός ενιαίου, αδιάβλητου και κεντρικού φορέα ελέγχου της ιδιοκτησίας και της δόμησης, με φόντο το ορόσημο του 2030.
Οι Κεντρικοί Άξονες των Πρωθυπουργικών Εξαγγελιών
-
Μεταφορά Πολεοδομιών στο Κτηματολόγιο: Στόχος είναι η εξάλειψη των τοπικών μικροπιέσεων και της διασταλτικής ερμηνείας της νομοθεσίας. Ο έλεγχος δόμησης θα γίνεται πλέον κεντρικά και ψηφιακά.
-
Ολοκληρωμένος Χωρικός Σχεδιασμός: Εντός του επόμενου μήνα θα δημοσιοποιηθούν τρία ειδικά χωροταξικά σχέδια (Βιομηχανία, Τουρισμός, Ανανεώσιμες Πηγές Εέργειας), που αποτελούν ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης, οδηγώντας σταδιακά σε Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια σε μικροκλίμακα.
-
Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI): Το τελικό όραμα περιλαμβάνει την πλήρη ψηφιακή παρακολούθηση της οικοδομικής δραστηριότητας, όπου μέσω του ΚΑΕΚ ο πολίτης και ο επενδυτής θα γνωρίζουν άμεσα τι χτίζεται, τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται, ενώ η AI θα εντοπίζει αυτόματα κάθε αυθαιρεσία.
-
Συνταγματική Αναθεώρηση & Ασφάλεια Δικαίου: Ο Πρωθυπουργός τόνισε την ανάγκη να θωρακιστούν οι επενδύσεις και ο οικοδομικός κανονισμός από εκ των υστέρων δικαστικές ακυρώσεις (π.χ. από το ΣτΕ), εισάγοντας σταθερούς κανόνες εκ των προτέρων μέσω της επικείμενης Αναθεώρησης του Συντάγματος.
-
Η Επόμενη Μάχη με το «Βαθύ Κράτος»: Στο πλαίσιο της εξυγίανσης των κρατικών δομών, ο κ. Μητσοτάκης προανήγγειλε τη μετάπτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, ώστε να μπει οριστικό τέλος στις παθογένειες του συστήματος αγροτικών πληρωμών και να υπάρχει πλήρης διαφάνεια για το ποιος δικαιούται να πληρωθεί.
Ιστορική Αναφορά: Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε πως όταν είχε ρωτήσει τον πατέρα του, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, ποια μεταρρύθμιση θα πρότασσε στην Ελλάδα, εκείνος του είχε υποδείξει αμέσως τα ζητήματα της οργάνωσης του χώρου, αναγνωρίζοντας τις παθογένειες αιώνων.
Σχόλιο Συντάκτη
Η ολοκλήρωση της κτηματογράφησης στο 100% αποτελεί αναμφίβολα μια τεράστια εθνική επιτυχία που ξεπερνά τα στενά κομματικά όρια, καθώς κλείνει μια «μαύρη τρύπα» δύο αιώνων που στερούσε από τη χώρα επενδύσεις, σοβαρή αναπτυξιακή πολιτική και ασφάλεια δικαίου. Ωστόσο, η πραγματική είδηση κρύβεται στην επόμενη μέρα. Η απόφαση για «ξήλωμα» των Πολεοδομιών από τους Δήμους και η μεταφορά τους στο Κτηματολόγιο είναι μια τολμηρή κίνηση που αγγίζει τον πυρήνα της μικροπολιτικής διαφθοράς της ελληνικής περιφέρειας.
Αν το όραμα του ενιαίου ψηφιακού χάρτη και της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης υλοποιηθεί με την ίδια ταχύτητα, τότε η Ελλάδα θα περάσει πράγματι σε μια εποχή όπου το «γρηγορόσημο» και οι εκβιασμοί επίορκων υπαλλήλων θα ανήκουν στο παρελθόν. Το ίδιο ισχύει και για τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, μια κίνηση που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια για να σταματήσει το πάρτι με τις αγροτικές επιδοτήσεις. Η μάχη με το «βαθύ κράτος» είναι επίπονη, αλλά η ψηφιοποίηση αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ο πιο αποτελεσματικός «πολιορκητικός κριός» για τον εκσυγχρονισμό της χώρας.
Πηγή: Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού Επιμέλεια: RodopiPress





