Θετική αξιολόγηση της Κομισιόν για το 6ο αίτημα πληρωμής της Ελλάδας – Στα 2,1 δισ. ευρώ η επόμενη δόση από το Ταμείο Ανάκαμψης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε θετικά το 6ο αίτημα πληρωμής της Ελλάδας από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 2,1 δισ. ευρώ (ή 2,44 δισ. ευρώ μαζί με την προχρηματοδότηση), μετά την εκπλήρωση 39 οροσήμων και στόχων του σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Με τη νέα εκταμίευση, η συνολική απορρόφηση πόρων από την Ελλάδα ανέρχεται σε 23,4 δισ. ευρώ, δηλαδή το 65% του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος.

Το 6ο αίτημα πληρωμής καλύπτει σημαντικά έργα και μεταρρυθμίσεις σε κρίσιμους τομείς, όπως:

  • Παιδεία: εγκατάσταση 36.200 διαδραστικών πινάκων στα σχολεία,

  • Υγεία: λειτουργία της 1ης φάσης του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας και ενίσχυση του θεσμού του προσωπικού γιατρού,

  • Κοινωνική μέριμνα: καταβολή επιδομάτων μέσω κάρτας σε 1,3 εκατ. δικαιούχους,

  • Ενέργεια: εγκατάσταση 11.580 φωτοβολταϊκών και έργα αποθήκευσης ενέργειας,

  • Οδική ασφάλεια: συμβάσεις για LED φωτισμό και έργα σε 7.780 επικίνδυνα σημεία,

  • Δικαιοσύνη: λειτουργία της δικαστικής αστυνομίας και ψηφιακή κατάρτιση 7.000 δικαστών και υπαλλήλων,

  • Δημόσια διοίκηση: ολοκλήρωση άνω του 90% της κτηματογράφησης και αναδιοργάνωση του Κτηματολογίου,

  • Φορολογική διοίκηση: ενοποίηση 400.000 POS και ταμειακών με το myDATA,

  • Υποδομές και τουρισμός: συμβάσεις για 9 ερευνητικά κέντρα και 30 τουριστικούς λιμένες.

Το επόμενο βήμα είναι η αποστολή της θετικής αξιολόγησης στην Οικονομική και Δημοσιονομική Επιτροπή της Ε.Ε., η οποία θα γνωμοδοτήσει πριν από την εκταμίευση των πόρων.

Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος τόνισε ότι η απόφαση της Κομισιόν «επιβεβαιώνει την πρόοδο της χώρας σε έργα και μεταρρυθμίσεις που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών», προσθέτοντας ότι η Ελλάδα «παραμένει στις πρώτες θέσεις απορρόφησης πόρων του Ταμείου».

Αντίστοιχα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης έκανε λόγο για «αναγνώριση της εθνικής προσπάθειας αξιοποίησης των ευρωπαϊκών πόρων προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας», ενώ ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται «στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του προγράμματος, που ενισχύει την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της χώρας».

Η γενική γραμματέας Συντονισμού Εύη Δραμαλιώτη επισήμανε ότι «η Ελλάδα έχει ήδη υλοποιήσει το 70% των μεταρρυθμιστικών παρεμβάσεων», ενώ ο διοικητής του Ταμείου Ανάκαμψης Ορέστης Καβαλάκης σημείωσε ότι «κάθε ευρώ από το Ταμείο μεταφράζεται σε απτό όφελος για πολίτες και οικονομία».