Ξάνθη: Μήνυμα προόδου και ίσων ευκαιριών – Πρώτη επίσκεψη Υπουργού σε Μειονοτικά Σχολεία (video)

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Στα σχολεία της ακριτικής Ξάνθης “χτύπησε” το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, παρουσία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Η έναρξη της χρονιάς σηματοδοτεί μια περίοδο με περισσότερα εκπαιδευτικά εφόδια, καινοτομίες και προκλήσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η Θράκη στην πρωτοπορία της εκπαίδευσης – Στην Ξάνθη για την έναρξη της χρονιάς η Σοφία Ζαχαράκη

Η επιλογή της Ξάνθης για την τελετή υποδοχής δεν ήταν τυχαία. Η περιοχή συμβολίζει τις προσπάθειες για ισότητα ευκαιριών, σεβασμό και πρόοδο για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικής ή γεωγραφικής αφετηρίας.

Στην Ξάνθη δημιουργείται, όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας, ένα ισχυρό δίκτυο δημόσιας εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών, που περιλαμβάνει τα νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, ανακαινισμένα σχολεία μέσω του προγράμματος Μαριέττα Γιαννάκου, και καινοτομίες που ενισχύουν κάθε σχολείο, γενικό ή ειδικό. Σημαντικές παρεμβάσεις έγιναν επίσης στο μειονοτικό Γυμνάσιο και το Ιεροσπουδαστήριο της Ξάνθης.

Οι διορισμοί εκπαιδευτικών, η ανανέωση εξοπλισμού, οι ανακαινίσεις και οι καινοτομίες δεν αντιμετωπίζονται ως απλά έργα ή αριθμοί. Πρόκειται για τη βελτίωση της καθημερινότητας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων: το χαμόγελο του παιδιού που μπαίνει σε μια φωτεινή αίθουσα, η αυτοπεποίθηση του δασκάλου που διδάσκει με σύγχρονα εργαλεία και η σιγουριά του γονιού ότι το παιδί του προοδεύει σε ένα σχολείο που το εμπνέει και το προστατεύει.

Μήνυμα ισότητας από τη Σοφία Ζαχαράκη στα μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης

 Η υπουργός Παιδείας  επισκέφθηκε εκπαιδευτικά και θρησκευτικά ιδρύματα της Μειονότητας όπως το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο, το Ιεροσπουδαστήριο της πόλης, τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας Θράκης, την ΔΕΜΠ Ξάνθης, συνομίλησε με εκπαιδευτικούς και περιηγήθηκε στους χώρους που πρόσφατα ανακαινίστηκαν με κονδύλια του υπουργείου.

  • Στο Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο η Υπουργός ενημερώθηκε από τη διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και μέλη της σχολικής εφορείας, επισκεπτόμενη τις πρόσφατα ανακαινισμένες αίθουσες, που χρηματοδοτήθηκαν με 37.000 ευρώ.
  • Στο Ιεροσπουδαστήριο, που πρόσφατα μεταστεγάστηκε, η κα Ζαχαράκη επιθεώρησε τις νέες εγκαταστάσεις και απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
  • Η Υπουργός  επισκέφθηκε τα γραφεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας Θράκης, όπου ενημερώθηκε για το έργο και τις δράσεις του Συλλόγου, καθώς και για τα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα θέματα των Ιεροδιδασκάλων, ενώ παραδόθηκε υπόμνημα με προτάσεις και ανάγκες του Συλλόγου. Η επίσκεψη της Υπουργού αναγνωρίζει τον ρόλο του Συλλόγου και ενισχύει τη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.
  • Η  Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, επισκέφθηκε τα γραφεία της Διαχειριστικής Επιτροπής Βακουφίων Μουσουλμανικής Περιουσίας Πόλης Ξάνθης. Κατά τη συνάντηση, ενημερώθηκε για τις αρμοδιότητες, τις δράσεις και τις προκλήσεις της Επιτροπής, εξέφρασε εκτίμηση για το έργο της και διαβεβαίωσε ότι θα εξεταστούν τρόποι ενίσχυσης των προσπαθειών της.

«Χαίρομαι που εδώ στην Ξάνθη χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας που σέβεται και φέρεται ισότιμα σε κάθε πολίτη», δήλωσε η Υπουργός, τονίζοντας ότι τα μειονοτικά σχολεία αποτελούν πλούτο για τη χώρα και ότι η εκπαίδευση υψηλού επιπέδου είναι απαραίτητη για την προσωπική και επαγγελματική πρόοδο των μαθητών. Υπογράμμισε παράλληλα τη δυνατότητα των μαθητών να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί και οι αρμόδιοι φορείς θα παρέχουν όλα τα απαραίτητα μέσα για την πρόοδο των μαθητών. «Απαραίτητη προϋπόθεση μιας ευνομούμενης χώρας είναι να παρέχει εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, που ανοίγει δρόμους για την επίτευξη των ατομικών στόχων κάθε μαθητή», είπε, εκφράζοντας τη χαρά της για τη συνέχιση της λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων και δίνοντας τις ευχές της για καλή και δημιουργική σχολική χρονιά.